דעה • קובי אריאלי על הטרפת המוחלטת שאחזה בכנופייה הסוציאליסטית

    קובי אריאלי 2 Comment on דעה • קובי אריאלי על הטרפת המוחלטת שאחזה בכנופייה הסוציאליסטית
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נדב פרי, עיתונאי בטלויזיה, הודיע כי הוא פורש מעבודתו בערוץ 10. לאחר מכן סיפר לקוראיו כי הוא עובר לעבוד במשרה בכירה באיגוד החברות של יצחק תשובה. בתגובה, כתבו ואמרו וצייצו שורת אנשים, בראשם שלי יחימוביץ' וגיא רולניק תגובות מזדעזעות ונזעמות שהכתירו את פרי כמי שמכר את נשמתו לשטן, בגד בשליחותו והצטרף לצד הרעים והאויבים.

    נתחיל מהסוף: ברכות לנדב פרי, איש חכם, נעים ואינטליגנטי, בהצלחה בהמשך הדרך. ועכשיו, טוב שהסיפור הזה התרחש, מפני שהוא הדגיש פתאום בצבע עז את הטרפת המוחלטת שאחזה בכנופייה הסוציאליסטית, שפועלת כאן כבר כמה שנים ולאחרונה אף ניסתה להנחיל את אמונותיה לרבים ולגרום להם להעלות אותה לשלטון. איזה נס שזה לא קרה.

    נדב פרי הבהיר: "עובר לעבוד עם שותפות דלק" וקומם עליו את יחימוביץ

     

    פעם, בראיון ל"הארץ", שאל אותי המראיין פתאום: איך מסתדר לך, כאדם דתי, לעבוד במעריב תחת נמרודי ודנקנר (אמנון ז"ל)? אני בתמימותי, התחלתי לענות ולספר עד כמה אני מעריך ומכבד אותם וכו' ופתאום הבנתי כמה מלוכלכת טכניקת הראיון הזו, שבנויה על הנחת יסוד, המוצגת כאילו בהבלעה, ותפקידה למסור מסר ולייצר רושם. כבר לא משנה מה אענה. הרושם שהקורא יקבל הוא שברור לשנינו כי לאדם דתי יש בעיה לעבוד תחת נמרודי ודנקנר. כמה שקוף. כמה חכם.

    מהבחינה הזו, הכנופייה ניצחה השבוע בגדול. קודם היא ניסתה לצייר, באופן בלתי מנומק בעליל, את פרשת הגז, הימנעות כחלון והתפטרות גילה כמפץ כלכלי-שחיתותי שיחסל את המדינה ואח"כ היא מתייחסת לפרי, באופן ספונטני ואוטומטי, כפושע. מה? אצל מי הלכת לעבוד? אצל תשובה? אתה לא מתבייש? עכשיו לך תענה ולך תסביר.

    אבל משזה כבר קרה, לא נותר אלא אכן לענות ולהסביר. לא. לא. לא. אל תבליעו לנו הנחה ותצפו שנסכים לה בשתיקה שבהסבר. כן. נדב פרי הולך לעבוד אצל תשובה. תשובה הוא לא פושע. רק אתם בניתם אותו כפושע, כי ככה זה אצל מהפכנים סוציאליסטיים: הם צריכים רעיון מהפכני ואז הם צריכים לבנות אויבים אנושיים, כדי שיהיה במי לתחוב את המחטים. הרי אי אפשר לדקור רעיונות ומספרים. כבר כמה שנים שאתם מנשימים ומשלהבים את רוח הבלהות הזו, התיאורטית, הבלתי ישימה, הפופוליסטית ונטולת האמת, שכבר מזמן אתם רק מנופפים בה כאילו היא עובדה קיימת וכבר אין צורך אפילו לנמק ולהסביר אותה, רוח הבלהות המבוססת על הנחות היסוד הבאות: המצב קטסטרופה, אשמה המדיניות הכלכלית, היא מוכתבת, מתוך אינטרסים, על ידי העשירים. ובכן: לא נכון. המצב לא קסטרופה, המדיניות הכלכלית היא זו המתאימה לישראל ואין בלתה ורוב העשירים בחורים טובים. אני מודה ומתוודה שאני לא מבין כלום בגז. גם לא בריכוזיות. ניסיתי ללמוד, קראתי, התעמקתי – לא הלך. אבל כנגד כל טענה של הכנופיה הסוציאליסטית יש טענה נגדית, שמפריכה אותה. וכנגד הסיסמאות שאתם מפריחים, יש את תיפקוד הממשלה ומצב הכלכלה שבעיני רבים הוא טוב ואפילו מצויין, וכנגד תפיסותיכם הסוציאליסטיות שאותי מזעזעות יש תפיסות של שוק חופשי מוחלט שלא ממש נכשלו במאה השנים האחרונות. ועוד דבר קטן: היו גם בחירות, שתוצאותיהן הוכיחו את כל זה. (אה, בעצם זה בגלל קמפיין הגעוואלד, סליחה).

    ומה שהכי גרוע זה שעם רב, מאות אלפים, קונה את השטויות האלה ומטפח תקוות שווא אפוקליפטית שמדינת הרווחה כבר כאן מעבר לפינה, ומאמין שיש סיבה לאוברדראפט ושהעמל והיזע שנדרשים ממנו כדי לחיות באופן שבו הוא רוצה לחיות מקורם במדיניות כלכלית כלשהי והכי גרוע: שיש אשם בכל אלה. והאשם הוא תשובה. וביבי, כמובן, איך אפשר שלא.

    ומה שעוד יותר גרוע זה שאשה חכמה והגונה ומרשימה וסופרת מחוננת כמו שלי יחימוביץ' מנצחת על כל הבלוף הענק הזה.

    ובכן, חברים, הפתעה: יש אנשים בארץ שלא חושבים שהמצב קסטרופה. יש אנשים בארץ שחושבים שרעיונות סוציאליסטיים הם עוול ואיוולת. יש אנשים בארץ שחושבים שתשובה הוא פשוט בחור חיובי שעשה מלא כסף. יש אנשים שמקווים לא לנפילת תשובה או למשטר קומוניסטי, אלא מבינים את הזכות שנפלה בחלקם לחיות במדינה שבה לכל אחד יש את האפשרות להשקיע ולהתפתח ולהיות בעצמו רופא או מדען או שופט או קבלן או תשובה. יש אנשים בארץ שנמאס להם לשמוע את השטויות שלכם. כמה טוב שהם הרוב.

    מתוך דף הרשת החברתית של קובי אריאלי



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      סאטיריקן לא בהכרח אדם חכם, ואפ' הוא עצמו מוכיח זאת בהטריפו את המתקיפים תוך כדי הודאה שלא מבין בזה וגם לא הצליח להבין….

    2. 1

      זו כנופיה אנטישמית קודם כל (וגם על הדרך סוצאליסטית/פופוליסטית כמובן)