סערת הרב ריסקין: "הוא והרב אמסלם פתחו בית דין לגיור בחו"ל"

    אבי יעקב 3 Comment on סערת הרב ריסקין: "הוא והרב אמסלם פתחו בית דין לגיור בחו"ל"
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב רפי פוירשטיין מראשי רבני צהר שוחח הערב במהדורה המרכזית של קול חי סביב הסאגה הגדולה של הארכת מינויו של הרב שלמה ריסקין.

    ראשית סיפר הרב פוירשטיין על קרבתו לרב ריסקין. "הוא קירב עשרות אלפי יהודים בערץ ובעולם לאבינו שבשמיים. מפעל ענק של אהבת תורה ואהבת ה', אנשים רבנים שבעקבות פגישה עם הרב ריסקין הפכו להיות תומכי תורה ומקרבים לתורה".

    אני לא עוקב אחרי כל מילה שיוצאות לו מהפה. יש רבנים חשובים שדברו על יהודים חשובים וקראו להם עמלק, אני לא מחפש התבטאויות. אם באמת המעשים היו כל כך חמורים איפה הם היו עד היום? למה הם חיכו עד גיל 75? אם יש רב שנתפס במעשה לא ראוי הרבנות מצווה לשלול את רשיון הרבנות שלו.

    "אני מיצר על כך שמשתמשים בכח הרבנות לחיסול חשבונות, זאת הדרך לפתור מחלוקות בבית המדרש" הטעים הרב רפי פוירשטיין והוסיף "יש הוראה של הרבנות הראשית לומר הלל בברכה ביום העצמאות, יש הוראה לסמוך על היתר מכירה בשנת השמיטה. חסר רבנים שלא מצייתים להוראות של הרבנות הראשית?".

    הרב ישראל רוזן ממכון צומת הצטרף לשידור ואמר כי גם הוא נגד הניסיון שלא להאריך את כהונתו של הרב ריסקין. על הידיעה לפיה הרב ריסקין החזיק בית דין פרטי לגיור בחו"ל יחד עם הרב חיים אמסלם אמר הרב רוזן כי הוא נגד גיורים פרטיים.

    "על הפרק יש מאות אלפי גויים בקרבנו. אפשר להציע להם לבוא לגל של גיור קטינים אם הם משויכים לחינוך דתי גם אם האמא לא מתגיירת. במקרה כזה יש מחלוקת ידועה כבר 200 שנה. אי אפשר לבוא מהצד המתנגד ולכפות על הצד שמסכים".

    הרב מאיר ברוורמן הצטרף לשידור וסיפר על המצאה חדשה של השנים האחרונות "גיור למסורתיות". להתגייר עם שמירת מצוות חלקית. גם הרב ריסקין אמר בכנסת שעל פי דין אין צורך להיות אורתודוכסי עם כל הפיצ'יפקעס, מספיק מקצת מצוות.

    "אמסלם כתב על זה ספר שלם ועשה על זה תעמולה שלמה בכלי התקשורת. בזמנו אחרי שיצא הספר זרע ישראל כל גדולי הפוסקים כמו הרב אלישיב והרב וואזנר והרב קרליץ כתבו: "אם בדעת המתגייר לקיים מצוות באופן חלקי או כמסורתי אין שום צד בהלכה שיועיל גיור כזה והינו גוי גמור לכל דבריו". וכך כתב מרן הרב עובדיה (כסלו תשע"א) על הגיור של אמסלם:  "עברה גוררת עברה, התחיל בסלוף ההלכה בעניני הגיור..וגילה פנים בתורה שלא כהלכה".

    הרב רוזן הגיב לדברים ואמר כי אותם דברים שנכתבו על הרב אמסלם כך נכתב בזמנו על בתי הדין של הרבנות. האמירות הללו לא חדשות.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      פספסתם את עיקר דברי הרב עובדיה:

      "עברה גוררת עברה, התחיל בסלוף ההלכה בעניני הגיור..וגילה פנים בתורה שלא כהלכה"

    2. 2

      צריך זהירות בכבוד תלמידי חכמים!!!!!

    3. 1

      אוי לנו!!! מיצתרף לרבי עובדיה זצ"ל,צעשים של רסקין ואמסלם ,למיניים,הם ארס היהדות ו פוסל את המיתגיירים הרבים לפי שיתאתם,ראיתי לאחרונה אחד שיצתרך לעבור 3פעמים גיור עלמנת סוף סוף ליבנות בית נאמן בישראל