צפת קוריאה? • "ייאסר הצילום של ישיבות המועצה בידי עיתונאים ומשתתפים בישיבה"

    ארי וידר No Comments on צפת קוריאה? • "ייאסר הצילום של ישיבות המועצה בידי עיתונאים ומשתתפים בישיבה"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת העיר צפת קיבלה השבוע החלטה יוצאת דופן לפיה ייאסר הצילום של ישיבות המועצה בידי עיתונאים ומשתתפים בישיבה.

    בעיר צפת זועמים על ההחלטה שעברה ברוב גדול של חברי הקואליציה בעירייה.

    העיתונאי המקומי אלימלך גרסטל אומר לאתר 'קול חי': "מדובר בפגיעה בחופש העיתונות ובחופש המידע. הציבור ברובו לא יכול להגיע להשתתף בישיבות המועצה, ואני בא ומביא לציבור את המידע ממה שמתרחש שם, אבל ההחלטה הזו מזכירה לי את אירן. זה מצטרף למדדים שפורסמו בעבר שהוכיחו כי צפת עומדת במקומות האחרונים בתחום השקיפות".

    גרסטל מוסיף "ראש העיר אומר שהוא ישדר בקרוב את ישיבות המועצה בצילום של העירייה, אבל הוא כבר אומר את זה כמה שנים וזה לא קורה".

    גם בתנועה לחופש המידע רואים את החלטת מועצת העיר צפת בחומרה.

    עו"ד רחלי אדרי, היועצת המשפטית של התנועה לחופש המידע מסרה לאתר 'קול חי': "לפי פקודת העיריות, סעיף 248 קבע המחוקק כי ישיבות המועצה יתקיימו בדלתיים פתוחות, והקלטות או תמלילים של הישיבות כאמור יהיו נגישים לציבור.

    מדאיג מאוד שמליאת המועצה בעיר צפת מחליטה על דעת עצמה החלטות שעומדות בסתירה מוחלטת לקביעת המחוקק, החלטות מסוג זה אינן תואמות את רוח התקופה והשקיפות הנדרשת מגוף ציבורי".

    מעיריית צפת נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "לצערנו במהלך השנה האחרונה אנו עדים לתופעה מכוערת בה מוזמן באופן מתוזמן צלם שכל תפקידו לצלם קטעים חתוכים מבוימים של חברי מועצה מהקואליציה והאופוזיציה שלאחר מכן מועלים לרשת כשהם מבצעים בהם עריכות הכוללות חיתוך קטעי דיבור והצמדת כותרות שקריות ובכך מסלפים מידע ומבצעים הטעיה חמורה כלפי הציבור שלא מודע לקונטקסט הרחב.

    צילומים אלו גורמים לאווירה עכורה ומתח מאולץ שפוגע באיכות הדיונים ומכובדות הישיבה. חברי מועצת העיר הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה החליטו להעלות נושא זה לדיון ובכפוף לחות דעת משפטית עולה הנושא לדיון.

    במקביל פועלת העירייה לתעד מיוזמתה את הישיבות ולהעלות אותם במלואם לאתר העירייה, זאת בנוסף לפרסום הפרוטוקולים הקיים באתר".



    0 תגובות