פרויקט מיוחד • כשקלריניסט, מתופף ו'המנגנים' מדברים על השמחה במירון

    אברהם זילבר No Comments on פרויקט מיוחד • כשקלריניסט, מתופף ו'המנגנים' מדברים על השמחה במירון
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השמחה עולה על גדותיה: אין דבר המסמל יותר את ניגוני ל"ג בעומר מאשר הכלים העושים את השמחה בחצר הרשב"י, באתר 'קול חי' הבאנו לכם את הרגשות של 3 מהדמויות שיזכו להרקיד את ההמונים ביום הגדול.

    אמן הקלרינט אברימי בלטי המופיע כבר קרוב לעשור במירון, מנסה להמחיש את מה שעובר עליו בכל שנה כאשר זוכה לשמח את עם ישראל בהמוניו במקום הקדוש ביותר בזמן המקודש ביותר –

    "אני השנה ינגן עם הרכב מקצועי ומכובד ביותר בשעות הבוקר של ל"ג בעומר ברחבת הציון, הייחודיות של הנגינה שם בשונה מהחצרות השונים היא שברחבה זה אירוע של כלל ישראל, כיפות שחורות, סרוגות, חסידים, ליטאים, ספרדים, תימנים, ההרגשה לא ניתנת לתיאור, אנו מתרוממים טפח מעל הקרקע ומרגישים הרגשה עילאית ביותר". מתאר בלטי.

    אברימי מוסיף אנקדוטה מעניינת "ל"ג בעומר זה גם מעין חג פרטי שלי, זכיתי להתארס בזכות ל"ג בעומר במירון, הציעו את השידוך לאמי בקבר ר' יוחנן הסנדלר ביום הזה, כאשר אשתי עמדה שם באותו מקום והתפללה וכך נוצר השידוך".

    מכאן אנו עוברים למתופף המיתולוגי נחמן פראנק שזכה לתופף כבר בילדותו בחצר הרשב"י בל"ג בעומר "אני כבר מנגן 14 שנה במירון, כילד בגיל 11 כבר זכיתי לתופף אצל ר' שמעון, הדברים ניתנים לאימות, יש תיעוד שאני כילד מרקיד את הרחבה, ב'תולדות אהרן' זו השנה החמישית שאני ינגן בסייעתא דשמיא".

    נחמן פותח את לבו ומתאר את הרגשות הסוערים בלבו "אני טסתי לחו"ל לאירועי ענק שהתכוננתי אליהם לא יום ולא יומיים. בחיים, אבל בחיים, זה לא ידמה להתרגשות שאופפת אותי בכל שנה מחדש כשאני מכין עצמי לנסיעה לרבי שמעון, כולי צמרמורות מהתרגשות, זו חוויה שקשה להסביר אותה במילים כשאתה יודע שאתה הקטן מרקיד את הרבבות ברגעים הכי גדולים".

    אחרון המרואיינים, אך בעצם החידוש הגדול של השנה במירון הוא שלום וגשל מ"המנגנים", וגשל זוכה לראשונה להביא את התזמורת על כל כליה ונגניה בשילוב מקהלת 'מלכות' שחבר אליהם במהלך השנה האחרונה.

    "איך אפשר להודות לה' על החלאקה לבני הראשון שימי שנקרא על שם בעל ההילולא", פותח וגשל בנימה של רגש "יותר מאשר להתאמץ עבור השמחה הגדולה ולתת כזאת מתנה בדמות ההופעה הענקית שנעשה אצל ר' שמעון עם 'המנגנים' ומקהלת 'מלכות' למען ציבור החוגגים".

    "אני כבר נמצא במירון מהבוקר של יום רביעי" מספר וגשל "כדי לפקד על המבצע הגדול ולדאוג לשנע את כל הכלים שיגיעו לכאן בזמן. אנו נופיע בעז"ה בצהרי היום של ל"ג בעומר בין השעות 14:30 ל-17:00, יחד איתנו יעשה את העבודה נחמן צוקר המוכשר".

    כשוגשל פותח בוידוי אישי שווה להאזין: "שום תשלום בעולם לא יכול לתת לנו את התחושה של הופעה ב"מירון", הופענו כבר בכל האירועים הגדולים בציבור החרדי בהם השתתפו רבבות, אבל כשאתה קולט שאתה הולך להופיע במירון כשבאויר תחושת הרוממות והרוחניות שלא ניתן להמחיש, אותו אתר שהישועות לא משו ממנו ואנשים בכל הדורות נרעדו רק מלשמוע את המילה "מירון", זה בהחלט גורם לתחושה מיוחדת".

    "מעבר לניגוני מירון הידועים ומחרוזות שירים חסידיים, נבצע שם פעימות כליזמר עתיקים מאוד שזקני מירון הספיקו לשכוח, " מבטיח וגשל. "נסיר מהם את האבק שכיסה אותם במהלך השנים ונעשה אותם רעננים מתמיד בעזרתו של היחיד והמיוחד ר' נחמן צוקר." מסיים וגשל.

    יה"ר שמשמחה גדולה זו נושפע רק טוב ונזכה לישועות בכל העניינים.



    0 תגובות