בד"צ העדה החרדית: "לא לקחת חוברות של מזמורים מדוכני מירון"

    ארי וידר | צילום: אילוסטרציה No Comments on בד"צ העדה החרדית: "לא לקחת חוברות של מזמורים מדוכני מירון"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות אלפי העולים מירונה בל"ג בעומר מכירים היטב את התופעה. בעודכם עושים את דרככם במעלה ההר ומפלסים דרך בין ההמון, אתם נתקלים בהם. בדוכנים הרבים שבין היתר מציעים עלונים של ארגונים שונים וגם חוברות תפילה ושיעורים. רוב המצטופפים במירון לא מוצאים את המקום והזמן לעיין בעלונים, ובמקרים רבים מתגלים הררי עלונים וחוברות בצידי השבילים – דבר שגורם לבזיון לדברים הטעונים גניזה.

    גם בבד"צ העדה החרדית, שמרבית צאן מרעיתו מגיע למירון, רואה עצמו אחראי לנעשה שם, ולכן חתמו רבני הבד"צ על מכתב הקורא לארגונים שלא לחלק את החוברות הנ"ל, ולציבור שלא לשתף פעולה ולא לקחתם.

    "לאחרונה נתרבה עד מאד חלוקת כתבי קודש ודברים הטעונים גניזה במעמדים ציבוריים ובמקהלות עם, כשברוב הפעמים נועדו לצרכי פרסום וקידום מכירות, וגורמים רעה גדולה שצרכי גניזה מתגוללים באשפתות רח"ל בבזיון נורא מאד, וכבר הזהירו רבותינו הק' בחומר הדבר".

    בהמשך נכתב: "אשר על כן באנו באזהרה לכל המפצים והמוציאים לאור מכונים ופרטיים כמו גם אירגוני צדקה וחסד כי אסור לחלק דברי גניזה במעמדים וריכוזי עם כמו גם במירון בל"ג בעומר, וכן אסור לשתף עימם פעולה לקבל מהם דברי גניזה וכו".

    IMG-20150430-WA0020



    0 תגובות