חלוקת התיקים • לייבו: "החרדים במשרד השיכון, במיוחד אריאל אטיאס, אכזבו"

    ארי וידר No Comments on חלוקת התיקים • לייבו: "החרדים במשרד השיכון, במיוחד אריאל אטיאס, אכזבו"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים הקרובים תוקם ממשלה בישראל, אולם על פי המסתמן לא יחזיקו החרדים בשליטה כלשהי על תוכניות הדיור בישראל.

    בקרב עסקני דיור קיימת תרעומת על "הזנחת" הסוגיה בידי חברי הכנסת החרדיים ואי שימת הדגש גם על פתירת מצוקת הדיור שמעיקה רבות על הציבור החרדי.

    עם זאת, משה ליבוביץ, עסקן דיור ידוע ומי שהיה שותף להקמת מגוון פתרונות דיור לציבור החרדי ובראשם העיר ביתר עילית, לא בטוח שדווקא איש ציבור חרדי במשרד השיכון הוא המתכון לפתור את המצוקה.

    "אריאל אטיאס היה שר השיכון והוא היה חרדי, והוא לא היה הצלחה וזאת בלשון המעטה. היו לנו אכזבות גדולות דווקא מאטיאס, ואני חושב שהוא היה אכזבה אחת גדולה".

    לדברי ליבוביץ "חרדי במשרד השיכון זה לא בהכרח מי שיפתור את המצוקה, אבל הבעיה הגדולה יותר היא המדינה שלא באמת רוצה לפתור את בעיית הדיור".

    משה ליבוביץ מאשים גם את נציגי הציבור החרדי בכך שאינם עושים די לפתור את המצוקה. "הבעיה של חברי הכנסת החרדים היא דווקא שהם מסתכלים סקטוריאלית. אם הם יתמכו בכל מיני יוזמות שלאו דווקא מקדמים את הציבור החרדי אבל יפתרו את מצוקת הדיור, הרי שבפועל זה יעזור גם לציבור החרדי, כי ברגע שצוואר הבקבוק ישתחרר במקום אחד, הרי שזה יעזור לשאר האיזורים גם".

    אילו אתה יושב היום במו"מ כנציג החרדים – מה היית דורש כדי לפתור את הבעיה?
    "אני חושב שהפתרון היום הוא בהקמת ערים חרדיות חדשות. הערים החרדיות הקיימות די מיצו את עצמם. הקרקעות שם נגמרות, ולכן הציבור החרדי צריך להקים ערים חדשות ולתפוס מקומות, כמו שעשינו בביתר עילית. תפסנו מקום שהיה מרוחק מטרים ספורים מהקו הירוק אבל זכה להטבות. הזדמנויות כאלה צריך לנצל".

    על פי ליבוביץ "הפתרון הגדול של החרדים יהיה בנגב. צריך לקדם ולתת פוש חזק לעיר כסיף, ולצערי אטיאס לא מספיק עשה, ולא נעשה מספיק בנושא זה, עד שהיום כבר יש ביקוש מצד גורמים נוספים למקומות האלה וזה מאיים על החרדים שלא יוכלו לקבל את המקומות האלה".

    משה ליבוביץ מוסיף ואומר: "בעוד מספר שנים להגיע מהנגב למרכז ייקח פחות זמן מאשר מירושלים למרכז, ולכן אנחנו צריכים לעשות כבר עכשיו ולא להתעורר מאוחר".



    0 תגובות