פרס התחרט: "החלטתי לבטל את ההסכם עם בנק הפועלים"

    דוד לזר No Comments on פרס התחרט: "החלטתי לבטל את ההסכם עם בנק הפועלים"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע חשף העיתון 'דה מרקר' נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס מרוויח 30 אלף דולר בחודש מבנק הפועלים וזאת בכדי שהוא ישמש כ'לוביסט' מול הרפורמות הרלוונטיות לבנק.

    בתגובה הראשונית אמר פרס כי "אני לא מרוויח אף פרוטה מפני שאני לא לוקח אף פרוטה מהכסף הזה. כל הכסף הזה מושקע במדע, בצרכים חברתיים, ואני מקפיד על כך", לדבריו, "לא הייתי עושה שום דבר שיש בו ריח של כסף. אני מתפלא בכלל ששואלים על זה, אני חושב שזה שירות נכון. אני לא לוביסט בכלל".

    אולם לאחר שמר פרס הבין שמעשיו לא מקובלים וכי ביקורות רבות נשמעו עליהם, הוא פנה לחדשות 2 במטרה לספר את כל הסיפור.

    בראיון אמר פרס כי הוא נסוג מההסכם וכי בכוונתו לבטל אותו, פרס הסביר כי "מה שהסכמנו ומה שפורסם, לא היה קשר בין השניים. בנק הפועלים פנה אליי ואמר שיש לו סניף בארצות הברית, והוא רוצה להביא יותר משקיעים לישראל, ושאני אעזור לו לעשות את זה בארצות הברית, בלי כל קשר למדינת ישראל, מה שנעשה בבנק. הסכמתי".

    "אחר-כך אני קורא בעיתון סיפור שאין שום קשר בינו לבין המציאות, אני לא אלך להתווכח. החלטתי, בלאו הכי בשבילי זה לא עניין כספי באמת, אלא עניין ציבורי, וחשוב לי לשמור על אמון הציבור, שאני מבטל את זה ונגמר העניין". לדבריו, "אינני חושב שלא נהגתי כשורה אלא פעלתי על מנת למנוע עליזות שפתיים או מראית עין".

    "אני רוצה שזה יהיה חד וברור, ככה דאגתי כל החיים ואני לא רוצה שמישהו יקלקל על ידי פרסום לא נכון", לדבריו, בנק הפועלים "מרגישים ניזוקים ואני לא רציתי להביא להם נזק, אבל אני אמרתי – לי אין בנק, לי יש שם, ושמי הטוב זה הבנק היחידי שיש לי".



    0 תגובות