הוריו של אורון שאול: בננו הופקר ע"י הצבא

    נתן גולד 1 Comment on הוריו של אורון שאול: בננו הופקר ע"י הצבא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערב יום הזיכרון, על רקע פרסום ממצאי התחקירים שנערכו ע"י צה"ל בניסיון לשרטט מה בדיוק קרה באירוע פיצוץ הנגמ"ש בסג'עיה לפני 8 חודשים במבצע "צוק איתן", בו נהרגו שבעה לוחמי גולני, בהם סמ"ר אורון שאול שהוכרז, החלל שמקום קבורתו לא נודע

    הוריו ובני משפחתו של החייל אורון שאול, מותחים השבוע בראיון לערוץ 2, ביקורת קשה על צה"ל, בכך שבהתנהלותו, במהלך הלחימה במבצע 'צוק איתן', בחר הצבא במודע להכניס לעזה, נגמ"שים מיושנים ולא ממוגנים. זאת למרות התרעות החיילים שעליהם לצאת בנמ"רים, כשהחלטה זו יחד עם טעויות ומחדלים נוספים, הובילה לתוצאה הקשה, של 6 חיילים הרוגים, בסג'עייה ולהכרזתו של סמ"ר אורון שאול, כחלל שמקום קבורתו לא נודע.

    במקביל, הם מותחים גם ביקורת קשה, על כך שצהל הפקיר את בנם, "יש לנו הרגשה כרגע ששכחו את אורון", אומר בעצב אביו הרצל. "אנחנו לא שוכחים אותו אף פעם. בכל המפגשים שהיינו ההבטחות חוזרות שהם יחזירו את אורון, אנחנו לא יודעים מתי, זה חוזר על עצמו תמיד, אותן האמירות שאורון יגיע הביתה. המשפחה מאוד בחוסר וודאות שלא יודעים מה קורה אנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך.

    הערב ביום הזיכרון, לא יהיה למשפחה אפילו קבר לעלות אליו. "ליתר המשפחות יש לאן ללכת, אורון נשאר עדיין אצל החמאס. הובטח שתמיד אורון יהיה הראשון בסדר העדיפויות שלהם, אני מקווה שאכן הם יעמדו בכל ההבטחות שלהם ושלא נתבדה."

    ככל שחולף הזמן מתחדדת בליבם ההבנה שהפתרון אינו קרוב, גם האם מצטרפת לדברים הקשים: "צה"ל צריך להחזיר אותו. כמו שהוא ידע לשלוח אותו, ככה הוא צריך לדעת להחזיר אותו, לא משנה באיזה מצב – בין החיים, לא בחיים, פצוע, לא פצוע. תחזירו אותו. הם כל הזמן דיברו שחיילים לא מפקירים בשטח, אז איפה אתם צה"ל, זו הפקרה בגדול".

    אחיו של אורון, אבירם שאול, מסביר את הכאב הנוסף של התמודדות היומיומית עם הספקות  "כל בוקר אתה קם עם החלומות, אתם קם עם כל מיני מחשבות, זה לא שאתה יודע באופן וודאי. צריך לראות משהו כדי להאמין, צריך לקבל משהו כדי להאמין".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזעזע, תחשבו מה הם עוברים?!