גבול עזה: סוכלה הברחה של 18 טון פחם מיוחד לייצור נשק

    שלום בידרמן | צילום: החברה הלאומית לייצור פחם 1 Comment on גבול עזה: סוכלה הברחה של 18 טון פחם מיוחד לייצור נשק
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נסיון הברחה של 18 טון פחם מיוחד מסוג metallurgical coke לתוך רצועת עזה סוכל אתמול בפעילות משותפת של רשות המסים ושירות הביטחון כללי והודות לערנותם של עובדי המכס במעבר הגבול ניצנה, שדרכו הועבר המשלוח בדרכו לעזה.

    הפחם המוברח משמש כדלק בכבשנים ליציקות מתכות וממידע המצוי בידי גורמי הביטחון, עלה החשד כי פחם זה עלול לשמש את ארגוני הטרור העושים שימוש בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות, התכתן ועיצובן לכלי נשק. לאור כך, החליטו בודקי מכס ניצנה בהתייעצות עם השב"כ לתפוס את הסחורה המדוברת.

    תפיסה זו מהווה הצלחה אחת מני רבות למאמץ משמעותי משותף לשני הגופים לאיתור הברחות לרצועת עזה דרך מעבר הגבול, במטרה לעקור תופעה זו מהשורש ולהבטיח את בטחון מדינת ישראל.

    לפני כחודש וחצי בלבד נעצר תושב עוטף עזה בפעילות משותפת נוסף לרשות המסים ושירות הבטחון הכללי, יחד עם המשטרה והפרקליטות, לאחר שבחודשים האחרונים זוהתה מגמת גידול בניסיונות הברחה של חומרים דו שימושיים כגון: ברזל, אלקטרודות, דשן ועוד לתוך עזה, העלולים לשמש לייצור נשק ומנהרות טרור ועל כן אסורים בייבוא לתוך הרצועה.

    לצד הגברת יכולות אכיפת הבידוק והגילוי של מינהל המכס לסחורות דו-שימושיות המיועדות לרצועת עזה, רשות המסים יחד עם גורמי הבטחון ובשילוב רשויות האכיפה השונות, פועלת בכל האמצעים הקיימים למיצוי הדין עם המעורבים בהברחות המסכנות את ביטחון המדינה ובכלל העמדה לדין פלילי, הפעלת סנקציות כלכליות משמעותיות, שלילת היתרי מסחר בישראל וכן החרמת וחילוט הסחורה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה יופי ברוך ה'. שתבשרו תמיד בשורות טובות ושתפרסמו כבר על בוא המשיח!