מחמירים • צה"ל יאפשר לחיילים ד' כוסות בשיעור חזו"א

    דוד לזר No Comments on מחמירים • צה"ל יאפשר לחיילים ד' כוסות בשיעור חזו"א
    10:58
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ טלי גוטליב זועמת: "זה שוחד טהור"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור מספרם הרב של החיילים החרדים בגדוד הנח"ל החרדי המקפידים על שתיית ארבע הכוסות בליל הסדר בשיעור חזון איש, הוחלט בצה"ל על רכישה של יין לליל הסדר בהיקף גדול יותר מבכל שנה, ורכישה של כוסות מיוחדות בגודל המתאים. לצד זאת, הוחלט השנה בצה"ל על סדרה של מהלכים בכדי לאפשר לחיילי הנח"ל החרדי, הנותרים בבסיס, חומרות מיוחדות במהלך חג הפסח.

    בכלל זה, הוחלט השנה לראשונה על שימוש בשמן דקלים בלבד, בזמן שבהזדמנויות שונות בעבר נעשה שימוש בשמן סויה לאור ההיתר לעשות שימוש ביוצא מן הקטניות. כמו כן, הוחלט על הקפדה יתרה על הימנעות מ'שרויה' בפסח. לצורך זה, הוקצה תקציב מיוחד לרכישה של טון וחצי של תפוחי אדמה וכמות גדולה של ביצים, היקפים גדולים יותר משנים קודמות, בכדי להקל על המקפידים להימנע מ'שרויה'.

    לצד זאת, הוחלט בצה"ל לראשונה להיענות לבקשות מחיילים המקפידים על מצה שמורה בהכשרים מיוחדים. כך, לדוגמה, נרכשו כמויות גדולות של מצות בהכשר החב"די של הר"י הנדל, לטובתם של חיילים רבים הנמנים על חסידות חב"ד ומקפידים בדווקא על הכשר זה.

    בתחום ההכשרה של המטבחים גם הוחלט בצה"ל להחמיר ככל האפשר. במסגרת זאת, כל הכלים שניתן להכשירם באמצעות ליבון – הוכשרו בדרך זו, גם אם ניתן להקל ולהגעילם. במקרים מסויימים הוחלט אף על רכישה של כלים חדשים בכדי שלא להיכנס לספקות הלכתיים בנושא ההכשרה.



    0 תגובות