גפני: "לא סגרנו כלום עם נתניהו"

    נתן גולד No Comments on גפני: "לא סגרנו כלום עם נתניהו"
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבחירות מאחורינו, ועכשיו למגעים הקואליציוניים: ח"כ משה גפני מיהדות התורה, ששימש בעבר כיושב ראש ועדת הכספים ואולי ישוב לתפקיד בממשלתו הרביעית של בנימין נתניהו, טוען כי מפלגתו "לא סגרה שום דבר" עם ראש הממשלה.

    באולפן "המטה המרכזי", אמר גפני כי עשה הכל כדי לתרום לכך שהקואליציה הקודמת תיפול, אבל סירב להציב יותר מדי דרישות מפורשות לנתניהו לקראת המשא ומתן. "מילה וחצי מילה לא דיברנו איתו על הסרת הסנקציות הפליליות לחרדים שאינם מתגייסים", טען. "הנושא של הגיוס הוא חלק מהמשא ומתן, אבל לא הדבר היחיד. יהיו דברים חברתיים וכלכליים. נדרוש להחזיר קצבאות ילדים בסכום סביר. אנחנו רוצים לתקן את מה שהיה רע בממשלה הקודמת.

    "הייתי יו"ר ועדת כספים טוב, ראש הממשלה ואחרים אומרים זאת, עשיתי מלאכתי נאמנה ודאגתי לכל הציבור. צריך לעזור לכל אזרח, יהודי וערבי, מתנחל ולא מתנחל, ללא אפליה לטובה או לרעה של קבוצות באוכלוסיה. צריך שכל אזרח יקבל את השירותים המלאים". ולא, אין לו התנגדות לכך שאריה דרעי יכהן כשר למרות עברו הפלילי. "אם רצו, היו יכולים לשנות את החוק בעניין הזה. האיש הלך לבחירות, יכל להתמודד והציבור נתן לו 7 מנדטים. לפיד היה בכנסת הקודמת גורם מרכזי מאוד, ויכל להעביר חוק בעניין".

    גפני, עם זאת, כן הביע את דעתו בשני נושאים מדיניים העומדים על הפרק: לדבריו אביגדור ליברמן אינו מתאים להיות שר ביטחון, "כשמציגים את מדינת ישראל כמדינה עם עמדות ריאליות", ומשימה חשובה במיוחד מבחינתו היא שיפור היחסים עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אנחנו לא יכולים לחיות בצורה כזו, בה מערכת היחסים תהיה עכורה. מערכת היחסים צריכה להיות טובה יותר".

    בכנסת היוצאת, יו"ר ועדת הכספים היה ניסן סלומינסקי מהבית היהודי. נציגת המפלגה, איילת שקד, לא אמרה אם המפלגה תרצה להשאיר את התפקיד בידיה, אבל סיפרה על כמה חוקים שצפויים להיות חלק מקווי היסוד של הממשלה החדשה.

    "לא באתי לנהל מו"מ קואליציוני", אמרה שקד, "אנחנו לא מדברים על התפקידים בתקשורת, כן מדברים על עקרונות שחשובים לנו. למדנו לקח מהקואליציה הקודמת חוק העמותות ייכנס להסכם הקואליציוני, בנוסח 'רך' יותר, ועמותה שרוצה לקבל כסף ממדינה זרה תצטרך שורה של אישורים מתאימים. בוודאי נשב בממשלה שתבנה מעבר לקו הירוק. בוודאי שעקרון שתי המדינות לא יהיה כלול בה, כפי שלא היה גם בממשלה הקודמת. חוק הלאום יהיה גם הוא".

    לשקד, שאמרה כי תרצה להיות שרה, לא היו ספקות באשר לכך שהמשא ומתן הקואליציוני יצליח, למרות הקשיים הנוכחיים. "כרגע הציבור בחר קואליציה מאוד מובהקת", אמרה. "אם כל הסיעות יתנהלו ביושר, בלי חזירות מופרזת, ואם ראש הממשלה יתנהל ביושר ויהיה נדיב בצורה הגיונית כלפי שותפותיו, הקואליציה תקום מאוד מהר. הבסיס האידיאולוגי הומוגני".



    0 תגובות