- רדיו קול חי - -

שַׁאֲלִי שְׂרוּפָה בָּאֵשׁ • טרגדיה בברוקלין: 7 אחים ואחיות נספו בדליקה

טרגדיה קשה בקהילה החרדית בברוקלין: שבעה ילדים חרדים בני משפחה אחת נספו למוות. הילדים הנספים הם בגילאי 5, 6, 7 ו-11 ואחיותיהם בנות 8, 12, ו-15.

מדובר במשפחת ששון. שמות הילדים: יעקב, שרה, משה, רבקה, דוד, אלישע ויהושע.

משפחת ששון היו גרים ברחוב הקבלן 22 בשכונת הר נוף בירושלים במשך הרבה שנים. הם חלאבים מהקהילה הסורית בברוקלין. לפני כשנתיים שלוש עברו לרמת אשכול ואז חזרו לברוקלין.

מבדיקה ראשונית עולה שהמקור לדליקה הוא פלטת חימום לשבת שגרמה לדליקה שהובילה להתלקחות הבית.

מי שהצליח להיחלץ מהבית הבוער הם אישה בת 45 ונערה בת 15, ככל הנראה אם המשפחה והבת הבכורה, שכאמור חולצו מהבית במצב אנוש.

כוחות הביטחון האמריקאים יחד עם למעלה מ-100 כבאים השתלטו על השריפה, עד ראייה סיפר כי "שמעתי אישה צועקת 'הילדים שלי שם! תוציאו אותם!".

"זו הטרגדיה הגדולה ביותר שהתרחשה בעיר בשבע השנים האחרונות. למשפחה, לקהילה ולעיר כולה", אמר דניאל ניגרו, מפקד כוחות הכיבוי בניו-יורק.

דניאל ניגרו, מפקד כוחות הכיבוי בניו-יורק אמר כי "זו הטרגדיה הגדולה ביותר שהתרחשה בעיר בשבע השנים האחרונות. למשפחה, לקהילה ולעיר כולה".

עד ראייה לאסון, נייט וובר, שמתגורר כמה קומות מתחת לדירה שעלתה באש, סיפר כי שמע את האם זועקת לעזרה ולהצלת ילדיה כאשר קפצה דרך החלון מהדירה.

"שמעתי אותה צועקת 'הילדים שלי נמצאים שם, תוציאו אותם החוצה'. היא הייתה שרופה". הוא סיפר שעשן סמיך היתמר מהדירה השרופה: "עמדתי מחוץ לבניין כאשר העשן הגיע אליי. ראיתי את העשן והבנתי שאלו חדשות רעות. ראיתי איך כוחות ההצלה לוקחים אנשים על אלונקות והסתובבתי, לא רציתי לראות את זה".

שכן נוסף, אנדרו רוזנבלט סיפר: "שמעתי את אחד הילדים צועק 'אימא אימא'. הסתכלתי דרך החלון וראיתי את הלהבות והעשן, זה היה נורא. עכשיו אני אפילו לא יכול להסתכל על הבית".