מרן הגראי"ל: "העיקר זה הקידוש ה', לא משנה כמה מנדטים יצאו"

    אבי יעקב No Comments on מרן הגראי"ל: "העיקר זה הקידוש ה', לא משנה כמה מנדטים יצאו"
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בני ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מספרים היום כי כשבאו לפני הגראי"ל לאחר הבחירות עם תוצאותיהם, שאל על פי הסדר הבא, שלוש שאלות.

    הראשונה: האם למען כבוד שמיים וקידוש השם, התרבו הקולות עבור יהדות התורה, השניה: מה התוצאות של לפיד, האם נחל מפלה. השלישית: כמה מנדטים יש ליהדות התורה.

    בני הבית אומרים כי מכך ניתן להבין סדר חשיבות הדברים בעיניו.

    בעלון 'פרי חיים' שמוציא החברותא של הגראי"ל, הרב מ"י שניידר נכתב השבוע כך: "זכה כלל ישראל לעשות נחת רוח גדול לבורא ית"ש בקידוש שם שמים נשגב, כאשר מאות אלפים מישראל זעקו, באופן ברור ונחרץ "אנו רוצים הנהגה של תורה".

    ואמר רבינו הבוקר לחזק את כל אלה שמסרו כוחם ונפשם בימים ושבועות האחרונים למען הרבות כבוד שמים, "שידעו כי שכרם גדול בשמים, במה שפעלו לזַכּוֹת אחרים בקידוש השם, ואין נפקא מינה לכמה מנדטים זה פעל, אלא עליהם לשמוח בשכרם הגדול השמור להם למעלה, לקידוש השם הגדול שעשו".

    וכאשר בא אחד מהתלמידי חכמים היקרים שליט"א וסיפר לרבינו על א' שפעל להוסיף הרבה קולות לרשימת יהדות התורה, ורוצה ברכה לאיזה ענין, בירכו רבינו. אך אח"כ קרא לו רבינו בחזרה ושאלו "האם כדאי להפסיד את השכר בשמים למצוה גדולה כזו, ולקבלו כאן בעולם הזה?" וכשטען אותו ת"ח שאינו רוצה לוותר על שכרו בעוה"ב, אלא שרוצה גם כאן, אמר לו רבינו האם הוא יותר טוב מיעקב אבינו, שכתב רש"י בתחילת פר' וישב לא דיין לצדיקים מה שמזומן להם בעולם הבא, אלא שמבקשים גם בעוה"ז?!

    וכן הראנו הקב"ה במפלת הרשעים, כאשר אותם שרצו לקעקע תורה מישראל, השפילם הקב"ה מאד, אך אומר רבינו שעלינו לזכור שעדיין לא כלו לגמרי… וצריך להתפלל שכל הרשעה כולה כעשן תכלה.

    ומקום אתנו להזכיר מה שהעלו על נס לפני רבינו את גודל זכותו של ידידנו היקר הרה"ג ר' אליעזר סורוצקין שליט"א שמוסר נפשו עשרות שנים למען קירוב הרחוקים. ובתקופה האחרונה ראו כולם את כח השפעתו, עד כמה ידו פרושה על נפשות הרחוקים, בכל קצוות הארץ, ובזכותו האישית ובזכות כל מערכת "לב לאחים" שפעלו ללא לאות, נתרבו הרבה מאד קולות לשמוע לקול דבר ה' בפי רבינו מרן רה"י וכל גדולי ישראל שליט"א לקדש שם שמים, ישלם ה' פעלם ותהי משכורתם שלימה מעם הי"ת".



    0 תגובות