- רדיו קול חי - -

כפי שצפינו • תוצאות אמת בחב"ד: זליגה ברורה למפלגת הליכוד

כבר לפני כחודש דיווח אתר 'קול חי' על מגמה בקרב לא מעט מחסידי חב"ד להצביע לליכוד במטרה לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההפתעה • קולות בחב"ד: "צריך לחזק את הליכוד" ; ברוד: "פורים שמח" [1]

הדיווח שהתבסס על מקורות מהימנים ביותר ועל מספר לא מועט של מצביעים שהודיעו כי בכוונתם לעשות כך, עורר בשעת הפרסום גלים והתגובות שהתקבלו היו שלילה מוחלטת של הזליגה הצפויה.

כך גם ביקש דובר חב"ד מנחם ברוד להגיב ואמר: "אני מניח שהמאזינים והקוראים מבינים שלקראת פורים יש הרבה ידיעות היתוליות, וזו אחת מהן. פורים שמח".

אולם מניתוח ראשוני של כמה קלפיות המזוהות באופן בולט עם חסידי חב"ד עולה כי הזליגה אכן הייתה, ורבים מאד מקרב חסידי חב"ד בחרו להצביע לליכוד.

כך למשל ביישוב כפר חב"ד. בעוד שבבחירות בשנת 2013 קיבל הליכוד 127 קולות בכפר, מה ששיקף כ-5 אחוז מהקולות, הרי שאמש הוכפל מספר הקולות של הליכוד בכפר והגיע ללמעלה מעשר אחוז מהמצביעים.

גם בקלפיות המזוהות עם חב"ד בקרית מלאכי הכפיל הליכוד את כוחו, וזכה בכ-20 אחוז, לעומת 9 אחוז בבחירות לפני כשנתיים.

כך גם בקלפיות נוספות שבהן ריכוז מצביעים גדול מקרב חסידי חב"ד בצפת. באחת הקלפיות המזוהות עם חב"ד קיימת עליה של כ-11 אחוז בתמיכה בליכוד, לעומת הבחירות הקודמות. בקלפי נוסף הייתה עליה של 8 אחוז לליכוד.

גורם בחסידות חב"ד אומר לאתר 'קול חי': "בהחלט ראינו פעילים מחב"ד שעבדו קשה למען הליכוד. ואני לא מדובר על גורמי שוליים אלא על אנשים מכובדים שפעלו".

מי שספגה ירידה משמעותית בתמיכת חסידי חב"ד היא יהדות התורה, שבכפר חב"ד לבדה זכתה בבחירות 2013 ל-699 קולות ואמש בחרו רק 204 מצביעים לתת לה את קולם.