גפני: "הפכנו לאהובים בחברה הישראלית; בני תורה לא פגעו בנו בריכוזים שלנו"

    שמואל וייס 2 Comment on גפני: "הפכנו לאהובים בחברה הישראלית; בני תורה לא פגעו בנו בריכוזים שלנו"
    12:59
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on דנמרק: מבנה היסטורי עולה באש; הצריח המיתולוגי קרס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני שוחח במשדר המרכזי של קול חי ושוחח על הבחירות והשלכתם.

    בין הנשאר הוא נשאל על השפעת פעילותו של סורוצקין ואנשיו על תוצאות הבחירות. "יש שני חלקים לפעילות הזו, חלק אחד של בחירות ובנושא זה השאלה שלך היא נכונה. כעת אנחנו יושבים במשרד, ובודקים את התוצאות. ההשפעה של הרב סורוצקין ופעילי תנועת התשובה היא מאגית. התוצאה היא דרמטית", אמר גפני.

    "אך גם מעבר לעניין הבחירות, הייתי עד במהלך כל השבועות הללו להשפעה בלתי רגילה שיש לרב סורוצקין לארגון ולחיילים שלו. אני מזמין אותך לבוא לדרום תל אביב, לראות את האנשים והנשים שפועלות שם. אתה ידעת שיש שם 16 בתי ספר שלנו? וזאת מלבד בתי הספר ומערכת החינוך של גור שם. ראיתי את זה אתמול ועמדו לי דמעות בעיניים. בתור תל אביבי, שראיתי איך איך שהחינוך התורני שם שוקע, ועכשיו הוא פורח מחדש. זו הרגשה שאי אפשר לתאר למי שלא תל אביבי".

    ח"כ גפני הוסיף וטען כי: "לראשונה, ועברתי הרבה מערכות בחירות, הפעילים שלנו בכל המקומות נכנסים לאנשים לא חרדים ולא דתיים, ואין אנטגוניזם – הם מתקבלים בכבוד. הפכנו להיות אנשים אהובים בחברה הישראלית. אני מבקש לא לדרוך לי על היבלות, ברור לי לחלוטין שאם היינו מתחילים עם הקמפיין הזה 4 חודשים קודם היינו מצליחים הרבה יותר, והאחריות על כך היא כולה שלי".

    כאשר נשאל על הסיבה לקמפיין הרדום של מפלגתו בחודשים האחרונים ענה גפני: "לציבור החרדי אין צורך בזמן רב לעשות קמפיין. ראינו את ההתלהבות, אנחנו עולים בציבור החרדי בכל המקומות. למרות שהקמפיין היה שבוע וחצי בלבד, אם היו נותנים לנו ארבעה חודשים כמו בציבור החילוני, התוצאה היתה אחרת לגמרי".

    לדברי חבר הכנסת: "הפעילות שלנו אחראית לירידה בהסתה ובאנטגוניזם נגד הציבור החרדי, אבל נצטרך להיזהר מאוד בלשוננו – לא ניכשל, לא נאמר דברים שלא מתקבלים על לב הציבור. לא להקצין – גם מבחינת הדיבורים. אבל אי אפשר לומר שלא ניכנס לקואליציה רק בגלל שתהיה הסתה. חייבים להיכנס ולדאוג ליהדות, ולהיזהר כפי שנדרש".

    באשר לשיתוף הפעולה העתידי עם המפלגה האחות ש"ס, לאחר מערכת בחירות בה עלו יחסי שתי המפלגות לעתים על טונים צורמים, אמר יו"ר דגל התורה: "הלכנו כמה פעמים יחד עם ש"ס בנושאים עקרוניים. ב-92 ניהלנו משא ומתן משותף, ובסופו הם נכנסו ואנחנו נשארנו בחוץ. במקרים רבים אחרים פעלנו יחד. אנחנו לא יכולים להיות יחד בברית אחים ובבלוק טכני, אבל דיברנו על כך שנפעל במשותף ואני מקווה שכך יהיה".

    במסתוריות מה הוסיף גפני: "עשינו בדק בית בנושא שאינני מעוניין להרחיב עליו את הדיבור, והרבה צריכים להרחיב עליו את הדיבור. אנחנו כעת רק 15 מנדטים במקום 18, ונצטרך לפעול בהתאם".

    באשר לשאלת השפעת הפלג הירושלמי על הירידה האפשרית בתוצאות הבחירות עבור יהדות התורה, טען גפני: "עלינו ביישובים החרדיים ולא ירדנו. נרשמה עלייה בכל המקומות. גם בירושלים ובמודיעין עילית".



    2 תגובות

    מיין תגובות