משטרה מוניציפאלית • עיריית ירושלים מענישה פורעים ערבים

    דוד לזר No Comments on משטרה מוניציפאלית • עיריית ירושלים מענישה פורעים ערבים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא רק המשטרה, גם העירייה מענישה את הפורעים הערבים. כך מתברר לפחות בעיר ירושלים, על פי הפרסום הבוקר בעיתון 'הארץ' משטרת ישראל מעבירה לעירייה בבירה – שמות של פורעים ערבים או של חשודים בהתפרעויות – והעירייה מפעילה נגדם אכיפה פרטנית בגבייה, גביית חובות ארנונה, סגירת עסקים, קנסות והריסות בתים – מעבר לענישה הפלילית.

    עו"ד מיכאל ספרד, המייצג ארגוני שמאל הגיב לנוהל המוזר ואמר כי "מערכת אכיפת חוק אמורה לתעדף על פי קריטריונים אובייקטיבים שמשרתים את שלטון החוק ולא לפי אינטרסים של גופי ביטחון".

    ספרד הוסיף כי "מעבר לכך שמדובר ברדיפה פשוטו כמשמעו של אנשים ושימוש לרעה בכוח השלטוני, זה סגנון השררה שכמוהו ראינו במשטרים לא דמוקרטיים. אם אכן הוא מתקיים בישראל זה מבטא השחתה חמורה ביותר".

    תגובת העירייה: "לא ברורה מה הטענה שמועלית כלפי העירייה. באופן כללי יצוין שמחובתה של העירייה לבצע אכיפה נגד עברייני בנייה, פולשים לשטחי ציבור, חייבי ארנונה ומים וכדומה".

    עוד נאמר בהודעת עיריית ירושלים כי "במקומות שנדרש בהם ליווי ביטחוני לעובדי העירייה נעשים הדברים בתיאום המשטרה. תושבים רבים במזרח העיר פונים לעירייה עקב היעדר אכיפה עירונית שמעודדת עבריינים להשתלט על שטחים פרטיים וציבוריים ולאמלל את חיי התושבים בשכונה ופעולות האכיפה מתקבלות בברכה גם על ידי הציבור".

    ממשטרת ירושלים נמסר: "קיים שיתוף פעולה מלא ושוטף, על פי הדין בין רשויות האכיפה. במסגרת שיתוף פעולה זה מסייעת משטרת ישראל לפעילות האכיפה של עיריית ירושלים ורשויות האכיפה הנוספות".



    0 תגובות