- רדיו קול חי - -

בעקבות הפגישה: יהדות התורה תחדל מהפקת סרטוני בחירות עם שחקניות

מפגישת האדמו"ר מויז'ניץ במעון הגר"ש אויערבך הצהריים (ב') – יוצאת מסקנה אחת ברורה: יהדות התורה תחדל מהפקת סרטונים הפונים לציבור חילוני. האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע בניסיון לפשר ולהציל את הקולות של תלמידי הגר"ש, הופתע לשמוע פרטים בעניין.

הפגישה שהתקיימה בשערי-חסד בירושלים, החלה בהשתתפות מזכיר מועצת גדולי-התורה של אגו"י הרב מרדכי שטרן, ונאמנו של הרב אויערבך, הרב יוסף פטרוב. בהמשך, הסתגרו גדולי התורה ביחידות כעשרים דקות.

האדמו"ר הופתע ואולי אפילו הזדעזע לשמוע את הביקורת הקשה על הירידה הערכית של יהדות-התורה כפי שהיא בעיני הגר"ש, כשגולת הכותרת היתה העובדה כי במפלגה החרדית החלו בהפקת סרטונים בהם נראה זוג חילוני, גבר ואשה, שחקן ושחקנית.

הנתונים הועברו אל הגבאים, בידי אנשי בית הרב אויערבך. והאדמו"ר ביקש לזמן את חבר הכנסת ליצמן בצהריים אל ביתו, שם ככל הנראה שטח את עמדתו הנחרצת לחדול מהפקת סרטונים אלו. מאוחר יותר הגיע גם ח"כ אייכלר, וכן ח"כ מוזס.

יצויין כי בויז'ניץ מתואמים בניסיונות לתווך ולפשר, עם חסידות בעלזא ובראשה מרן האדמו"ר. מזכיר המועצת הרב שטרן הגיע לשיחה ארוכה במעון האד', בה קיבל הוראותיו לעניין ניסיונות השלום. כך גם ח"כ אייכלר הגיע היום אל מעון האד' מבעלזא ולאח מכן למעון האד' מויזניץ.

לא ידוע בשלב זה, האם הפגישה תסלול את הדרך לאמירה פומבית של הרב אויערבך בכינוס הצפוי ליום ראשון הבא ב'ארנה' ירושלים, להצבעה עבור יהדות-התורה – דבר שנראה עתה כמופרך ומשולל כל יסוד. אבל אפשר והאמירה לא תהיה נגד המפלגה, וההצבעה תשאר ללא הוראה חד משמעית של הרב לאיזו מפלגה להצביע – לג' או לש"ס או לפתק לבן.

דוברי בני-תורה שקידשו מאבק נגד חכ"י יהדות-התורה, בביקורת על צורת ההתייחסות ל'גזירת הגיוס', עברו למאבק על החרמת ובידוד תומכי בני-תורה, וכעת, מציגים סוגיה עקרונית לפיה המפלגה החרדית, בעיניהם, אינה חרדית מספיק. הסרטונים של יהדות התורה בהם משתתפת שחקנית, הם רק הדוגמא לכך.