היסטוריה • פרויקט 'תעלת הימים' יוצא לדרך

    שלום בידרמן No Comments on היסטוריה • פרויקט 'תעלת הימים' יוצא לדרך
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    .

    השר לשיתוף פעולה אזורי סילבן שלום חותם ברגעים אלו על הסכם 'תעלת הימים' מול מקבילו הירדני בטקס במעמד אישים משני הצדדים, נציגי הבנק העולמי ושגרירות ארה"ב בירדן ובישראל.

    ההסכם שנחתם היום בירדן יסדיר את מערכת היחסים בין ישראל לממלכת ירדן בכל הנוגע ליישום השלב הראשון של פרויקט "תעלת הימים", שכולל הקמת מתקן התפלה צפונית לעקבה שיספק מים לאזור הערבה בישראל ועקבה בירדן ויעביר את 'התימלחת' (מים עם ריכוז גבוה של מי מלח) לים המלח בצינור שאורכו כ-200 ק"מ מים סוף לים המלח וזאת לשם ייצוב והצלת ים המלח. במסגרת ההסכם יוחלפו בצפון הארץ מים מישראל ויועברו לעמאן בירדן. במקביל יערך מחקר וניטור של השפעת מיהול הימים על ים המלח והשפעות סביבתיות נוספות.

    השר שלום:"אני עומד פה נרגש ברגע חתימת ההסכם ההיסטורי להקמת פרויקט תעלת הימים. אנו מגשימים היום את חזונו של בנימין זאב הרצל חוזה המדינה, אשר כבר בסוף המאה ה-19 חזה את הצורך להחיות את ים המלח. מדובר בהסכם החשוב והמשמעותי ביותר מאז הסכם השלום עם ירדן. זהו שיאו של שת"פ פורה וטוב מאוד בין ישראל וירדן שיסייע לשקם את ים המלח וייתן פתרונות לבעיית המים הירדנית ובעיות המים בערבה".



    0 תגובות