חיל הים מסכל הברחת אמצעי לחימה לעזה • צפו

    קובי פינקלר No Comments on חיל הים מסכל הברחת אמצעי לחימה לעזה • צפו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (רביעי) הותר לפרסום כי חיל הים, בשיתוף פעולה עם השב"כ, סיכלו ניסיון הברחת חומרים גלם של אמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של החמאס. בסוף החודש שעבר, עצרו כוחות חיל הים כלי שיט שעשה את דרכו מסיני לרצועת עזה. על הכלי נמצא פיברגלס נוזלי, אשר נועד לשמש לייצור רקטות ומרגמות.

    על הכלי נתפסו שלושה תושבי רצועת עזה, אשר מסרו בחקירתם בשב"כ כי ההברחה יועדה לזרוע הצבאית חמאס. כמו כן, הנחקרים, מחמד בכר, אחמד צעידי ועוואד צעידי, מסרו פרטים רבים אודות ציר ההברחות הימיות מרצועת עזה לסיני. ביניהם: השימוש שעושה הזרוע הצבאית של החמאס בדייגים ובמבריחים לצרכיה, ומידע על הברחות מתוכננות וקודמות של אמצעי לחימה שבוצעו עבור ארגון הטרור.

    עוד עלה בחקירה כי, במסגרת ההברחות הימיות, הזרוע הצבאית של חמאס פועלת גם להברחת מוצרים אזרחיים לצורך מכירתם ברווח לתושבי רצועת עזה, ושימוש בכספי הרווח לפעילותה שלה. היום הוגשו נגד שלושת הנחקרים כתבי אישום, אשר ייחסו להם, בין היתר, ביצוע עבירות ביטחוניות.

    יצויין כי בתקופה האחרונה חמאס משקיע מאמצים רבים לטובת מימוש הברחות ימיות מסיני לרצועת עזה, בין היתר בשל פעילות כוחות הביטחון המצריים למניעת הברחות בתווך המנהרתי שבין סיני לרצועת עזה.



    0 תגובות