נתניהו על החלטת בית הדין בהאג: "בקרוב נקבל תביעה מדעא״ש"

    דוד לזר No Comments on נתניהו על החלטת בית הדין בהאג: "בקרוב נקבל תביעה מדעא״ש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יפתח בחקירה ראשונית של חשדות לפשעי מלחמה מצד ישראל נגד הפלסטינים – כך נמסר אמש (שישי) מדוברות בית המשפט הבינלאומי.

    התובעים בבית הדין צפויים להחליט בהמשך אם הממצאים הראשוניים יובילו לחקירה מלאה של זוועות שבוצעו לכאורה על ידי הצד הישראלי או הצד הפלסטיני.

    בעקבות כך, פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכיר המדינה ג'ון קרי וביקש ממנו את התערבותה של ארה"ב. אמש הצהירה מחלקת המדינה כי היא מתנגדת למהלך.

    נתניהו תקף את החחלטה ואמר כי, "בעקבות ההחלטה האבסורדית הזאת, החמאס כבר הודיע שהוא יגיש תביעות נגד מדינת ישראל, ואני לא אתפלא אם בקרוב נשמע דברים דומים מחיזבאללה, מדעא״ש ומאל-קעידה". עוד תהה ראש הממשלה: "לאיזה אבסורד התדרדר בית הדין הבינלאומי?".

    נתניהו הוסיף כי "ימים ספורים אחרי שהטרור של האסלאם הקיצוני ביצע את הטבח בצרפת, החליטה התובעת של אותו בית דין לפתוח בבדיקה דווקא נגד מדינת ישראל, שמגינה על אזרחיה מפני החמאס, ארגון טרור של האסלאם הקיצוני שאמנתו קוראת לבצע טבח ביהודים באשר הם", לדבריו, "יש כאן היפוך מוחלט של מטרות היסוד שבגינן הוקם בית הדין הבינלאומי".

    גם שר הביטחון בוגי יעלון תקף את ההחלטה ואמר כי "בשעה שארגוני טרור יורים אל עבר ריכוזי אוכולוסיה בישראל מתוך ריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה ובמקומות אחרים, ובעת בה הטרור האסלאמי מרים ראשו באירופה ומאיים על מדינות העולם החופשי – בוחר בית הדין בהאג בצעד שאין לו כל קשר למציאות".

    יעלון הוסיף כי "מן הראוי שבית הדין בהאג יבקש לחקור את הטרור וההסתה הפלסטיניים או את רציחתם השיטתית של מאות אלפי אזרחים במדינות ערב, ולא מדינה דמוקרטית שמגנה על עצמה ומקיימת מערכת משפט עצמאית ובלתי תלויה".



    0 תגובות