שלושת הקודקודים: "נלך עם מי שרלוונטי לציבור שלנו"

    אבי יעקב 4 Comment on שלושת הקודקודים: "נלך עם מי שרלוונטי לציבור שלנו"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפאנל מיוחד שהתקיים הערב (רביעי) בוועידת מנהלי מוסדות החינוך במלון כינר משתתפים חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני וכן אריה דרעי.

    את הפאנל ששודר בלעדית בשידור ישיר ברדיו 'קול חי' הנחה מגיש 'המהדורה המרכזית' אבי מימרן,  שבכשרונו הצליח להוציא את המיטב משלושת הקודקודים.

    20150114_192243_resized

    ח"כ משה גפני אמר בזעם כי "מי שמסתמך על 'רב-משלו', ולא על מועצת גדולי התורה, גורם נזק לא רק לכוח החרדי הפוליטי, אלא גם חוטא בחינוך ילדיו והדורות הבאים. אין מציאות אחרת: מועצת גדולי התורה היא המנחה אותנו תמיד. אין לאדם להסתמך על רב אחר כל אחד כפי ראות עיניו. יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מועצת גדולי התורה של דגל התורה וגם מועצת חכמי התורה של ש"ס. מי שהולך לפי רב כזה או אחר, פוגע כאמור לא רק בכוח הפוליטי, אלא פוגע בחינוך ילדינו, ואין להסכין לדבר כזה".

    "אם תהיה קואליציה שתהיה טובה ליהדות החרדית, נשב אפילו עם "בנט הרשע". הכל בשביל האינטרס והמטרה העיקרית לקיים ולעזור לעולם התורה" אמר גפני שהודה כי "לא הצלחנו על בנט שונא החרדים".

    אריה דרעי הסביר כי "המאבק ביני ובין אלי ישי לא היה על מעמד וראשות התנועה, היה כאן מאבק ערכי. עד כה שתקתי, אבל בתקשורת הוצג כאילו הסכסוך היה על השאלה 'מי בראש'. אני אומר כאן: לא זה היה הנושא.

    דרעי ליצמן גפני

    היה זה מאבק של כל היהדות החרדית על הצביון והמסגרת של עולם התורה. אחרי פטירת מרן עברנו משבר נורא, אבל מועצת גדולי התורה – היא הממשיכה. אם אין לנו את הכפיפות המוחלטת להנהגה. זו ההנהגה שלנו, אין אצלנו פריימריס ולא ייתכן שכל אחד עושה כראות עיניו, כל עסקן יחליט מי גדולי התורה שלו. מבלי לפגוע בשום רב או גדול בתורה, אך לא יתכן שכל מי שלא נוח לו מהמצב בו הוא עומד יגיד: 'יש לי גדול בתורה משלי'. ברמה האישית אכן יש לכל אחד את רבו, אבל ברמה הציבורית הכללית, אסור שיקרה כזה דבר. יש מועצת גדולי התורה ולה צריכים להית כפופים בכל מקרה. על כך היה המאבק".

    ימין או שמאל
    "הברית עם הימין אינה ברית קדושה". לשאלת המנחה אבי מימרן, בפאנל הפוליטי הגיב דרעי לשאלה: הרצוג או נתניהו? "כולנו כפופים לגדולי התורה, אין ספק" – אמר, "אך צריך לסמוך גם על השלוחים שלהם, נציגי הציבור החרדי, שיעשו כל מה שטוב לציבור החרדי. זה לא משנה בהכרח מי ראש הממשלה, ביבי או בוז'י. הנה ראינו מה היה כעת כשראש הממשלה היה ביבי, כמה רע היה לציבור החרדי. אבל חשוב לדעת כל פעם שהיינו שבויים ולקחו אותנו בימין כמובן מאליו, זה רק גורר למחוזות לא טובים. לא מדובר בברית קדושה, אסור להכריז על החלטה כזו או אחרת. הכל רלוונטי מה טוב עבור הציבור החרדי, איזו ממשלה ועל פי המתווה הקואליציוני לפעול".

    על ציר דגל ישי אמר גפני כי "הגראי"ל נסע לנחם את חכם שלום, כולם אמרו לו שאסור לו מבחינה בריאותית, אבל הרב שטיינמן התעקש ואמר: אני חייב לנסוע כדי לחזק את מועצת חכמי התורה, שהיא היחידה שמחליטה על הציבור הספרדי".

    "המפלגה החרדית שהלכה תמיד עם הליכוד היא רק דגל התורה. אנחנו נעשה מה שטוב לעולם התורה" הדגיש גפני.

    20150114_201358

    גם דרעי התבטא בעניין ואמר כי "מרן הרב שטיינמן הגיע במסירות נפש לחזק את ההנהגה החרדית, אף אחד לא יסדוק את האחדות".

    ח"כ יעקב ליצמן תקף את לפיד שאומר שכולם מושחתים, היה די לעקוב בוועדת הכספים כדי לראות העברות כספים שערורייתיים למקורות שקרובים אליו, אחד מהם זה למפעל בירה אלכסנדר של אחד ממקורביו.

    הכנה לבחירות
    "לראשונה ביהדות התורה אנחנו עובדים על אסטרטגיה. לא נדבר על אחרי הבחירות עד יום אחרי הבחירות" אמר גפני. דרעי אמר כי "אנחנו יודעים על מגבלות הגושים. לא תלוי מי יהיה ראש הממשלה אלא תלוי מי המרכיבים. אף אחד לא אוהב את השמאל ולא רוצה ממשלה עם מרצ".

    דרעי ליצמן גפני

    מימרן גולדקנופף



    4 תגובות

    מיין תגובות