מתקפת טרור בצרפת: ארבעה יהודים נרצחו במרכול הכשר בפריז

    דוד לזר 2 Comment on מתקפת טרור בצרפת: ארבעה יהודים נרצחו במרכול הכשר בפריז
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארבעה יהודים נרצחו אמש (שישי) על ידי מחבל חמוש שהשתלט על מרכול כשר פריז. האירוע החל בעת שהמשטרה הצרפתית כיתרה אמש את בית הדפוס שבו התבצרו האחים המחבלים שריף וסעיד קואשי שביצעו את הטבח במשרדי העיתון הצרפתי 'שארלי הבדו' – פרץ מחבל חמוש למרכול כשר ברובע ה-12 בפריז, ואיים לרצוח את בני הערובה במקום, המחבל דרש לעצור את המצוד אחר שני המחבלים האחרים שהתבצרו, ולתת להם אפשרות לברוח מבלי שיפגעו.

    המשטרה הצליחה להתחבר למצלמות במעגל סגור של המרכול וכך קיבלה תמונת מצב עדכנית על הנעשה בתוכו בשעות שבהן הוחזקו בני הערובה על ידי המחבל.

    בסביבות השעה 18:00 הודיעה משרד הפנים הצרפתי כי "המטרה העליונה שלנו היא לנהל משא ומתן. הכוחות שמכתרים את המפעל רוצים לנהל משא ומתן ולא פשטו על המקום. זה יכול לקחת זמן רב – שעות ואפילו ימים".

    באותן דקות ממש הפסיקו רשתות השידור הצרפתיות לשדר את הנעשה באזור המרכול בפריז לבקשת הרשויות והעיתונאים הורחקו מהמקום.

    בסביבות 18:10 החל המבצע הדרמטי על המרכול הכשר, המשטרה השליכה רימונים לעבר המקום, נשמעו פיצוצים – ואז כוחות פרצו מהדלת האחורית של בית העסק, על מנת לשחרר את החטופים ולהפתיע את המחבל.

    עשרה בני ערובה הצליחו לברוח מהמרכול, וארבעה יהודים נהרגו: פיליפ ברהם, יואב חטב, יוהן כהן ופרנסואה מישל סעדה, אחד מהם – כנראה יוהן כהן – נאבק במחבל, ניסה לחטוף את נשקו ונורה בראשו.

    מחר מתוכננת עצרת המונית סמוך למרכול ובמקביל תתקיים בפריז עצרת ענק בהשתתפות מנהיגים מרחבי העולם, ונבחנת האפשרות שארבעת היהודים יובאו למנוחות בישראל בהלוויה ממלכתית.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תנחמים למשפחות המתאבלות ולכל הקהילה היהודית בצרפת ובעולם
      ואנחנו קוראים לכם יהודי הגולה לעלות לישראל ולקרב את ביאת המשיח