גנץ: "הגבנו ונגיב בעוצמה שתידרש" • ובעזה: החמאס מפנה מוצבים

    דוד לזר No Comments on גנץ: "הגבנו ונגיב בעוצמה שתידרש" • ובעזה: החמאס מפנה מוצבים
    9:32
    29.03.24
    ידידיה מאיר No Comments on מטריד: חילול שבת המוני בשביל נאום פוליטי \\ ידידיה מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס הצהריים (רביעי) לתקרית הבוקר בגבול רצועת עזה שבה נפצע קשה חייל צה"ל מאש צלפים, ואמר כי "האי יציבות באזור מאפיינת באופן קבוע את החיים של צה"ל. אין לנו שום כוונה לאפשר לאתגורים האלה לעבור בלי מענה. הגבנו ונגיב בעוצמה שתידרש", אמר הרמטכ"ל.

    "לא באתי לאיים עליכם או לשחרר אמירות קשות. אנחנו צריכים להודות שהמקומות שהיו יציבים לחלוטין במשך ארבעה עשורים, אחרי מלחמת יום הכיפורים הפכו פחות יציבים. סיני עם הפיגועים שראינו, התבססות הג'יהאד העולמי, סוריה שהתפרקה לגורמים וכל מה שקשור בלבנון".

    גנץ אמר עוד כי "אלה מאיתנו שזוכרים את לבנון יודעים לזכור אותה כדרום מאוד לא יציב, והרבה מאוד מלחמות אחר כך. זה התהפך – הדרום עמוס בחיזבאללה, הצפון עמוס באי-יציבות, וגם רמת הגולן לא שקטה לחלוטין לאחרונה. יש גם שינויים במבני הכוח. יש את התופעות החדשות שכולנו מכירים ולצערי גם חשדנו בדגש עם מרכיב האש. אם פעם היה צריך להתמודד עם סוללת ארטילריה, היום יש אלמנטים שמתעסקים בניידות, שימוש בטווח תת-קרקעי וכיוצא בזה".

    הרמטכ"ל הוסיף כי "אנחנו חייבים להוסיף שלצעד העובדה שאכן אין סכנה נראית לעין כאן ועכשיו של צבאות מתגלגלים לשטחינו, ואני סבור שרמת ההרתעה שלנו היא מספיק חזקה לכל זירות הפעולה, עדיין יש מגמה משמעותית ביותר של אי-יציבות".

    ולבנתיים בעזה, מקורות פלסטיניים דיווחו כי חמאס מפנה מוצבים ומפקדות מחשש לתקיפה ישראלית. הארגון אף שיגר איום לעבר ישראל, והזהיר כי "ישראל משחקת באש ונושאת באחריות המלאה להשלכות. זכותו של העם הפלסטיני להגן על עצמו".



    0 תגובות