- רדיו קול חי - -

ישראל אוסטרליה – מצא את ההבדלים • כשאבו מאזן מגנה טרור

בתוך תקופה של חודש, פרסם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שני גינויים לפיגועי טרור. לפני כחודש עבאס גינה את הטבח שבוצע בבית כנסת בירושלים על ידי שני פלסטינים, ובשבוע שעבר הוא גינה את תפיסת בני-הערובה במסעדה באוסטרליה על ידי אסלאמי קיצוני, שהסתיימה ברציחתם של שניים.

עמוד הרשת החברתית "המרכזי" של תנועת פת"ח, וכן דבריהם של שני בכירי פת"ח העבירו לפלסטינים את המסר כי הגינוי של עבאס נגד טבח ישראלים בירושלים פורסם מסיבות דיפלומטיות בלבד, כפי שדווח ע"י מכון "מבט לתקשורת פלסטינית". לעומת זאת, לא נמצא אף גורם שהעיד כי הגינוי של עבאס לאירוע הטרור באוסטרליה לא היה אמתי.

השוואה בין הלשון שבה השתמש עבאס בגינוי הטבח בבית הכנסת, לעומת הלשון שבה השתמש לגינוי מעשה הטרור באוסטרליה, מבהירה כי כאשר עבאס רוצה בכך, הוא יודע לפרסם גינוי כן, חריף ורציני, והיא מבהירה גם מדוע ה"גינוי" לרצח היהודים בבית הכנסת היה מזויף.

גינוי רצח ארבעת היהודים על ידי עבאס
הנשיאות הפלסטינית גינתה מאז ומתמיד פעולות הרג של אזרחים מכל צד שהוא, והיא מגנה היום את פעולת הרג המתפללים, שהתבצעה בבית כנסת בירושלים המערבית. כמו כן, היא מגנה את כל פעולות האלימות, יהיה אשר יהיה מקורן, ודורשת להפסיק את הפריצות למסגד אל-אקצא, את הפרובוקציות של המתנחלים ואת ההסתה מצד כמה שרים ישראלים.

בנוסף, הנשיאות מדגישה כי הגיע הזמן לסיים את הכיבוש ולשים קץ לגורמי המתיחות והאלימות. אנו מדגישים את מחויבותנו לפתרון צודק המבוסס על פתרון שתי המדינות, על פי החלטות המוסדות הבינלאומיים, [ואת מחויבותנו] לשמור על אווירת הרגיעה ועל ההבנות שהושגו עם המלך עבדאללה השני ועם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, ברבת עמון [בנובמבר 2014].
[ופא (סוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ), 18/11/2014]

גינוי אירוע הטרור באוסטרליה על ידי עבאס
הנשיא מחמוד עבאס גינה את החזקתם של עשרות אזרחים אוסטרלים בבירה סידני [כבני ערובה] על ידי חוליית טרור חמושה.

במברק שהנשיא שלח לראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, נאמר: "בדאגה עמוקה קיבלנו את הידיעה על פעולת הטרור המתועבת, שבמסגרתה מוחזקים עשרות אזרחים חפים מפשע מקרב בני עמכם הידיד בסידני [כבני ערובה]. בשם מדינת פלסטין ובני עמה, ובשמי באופן אישי, אנו מגנים מעשים מתועבים ונפשעים שכאלו, ומביעים בפניכם את התנגדותנו המוחלטת להם. הם מנוגדים לכל הערכים, המוסכמות ואמות המוסר האנושיים, וכן לדתות המונותיאיסטיות. אנו מדגישים בפני מדינתכם, ממשלתכם ועמכם הידיד שאנו עומדים לצדכם ומזדהים אתכם בנסיבות קשות אלו, שאנו מקווים כי יסתיימו בשחרור בני הערובה ובשיבתם אל משפחותיהם בריאים ושלמים".
ופא, סוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ.
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 16/12/2014]