נמשכים העיצומים במשרד התיירות

    קובי פינקלר No Comments on נמשכים העיצומים במשרד התיירות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיצומים במשרד התיירות נמשכים זה השבוע השני. מדובר בחלק משורת צעדים בהם נוקט ועד עובדי המשרד כמחאה על ההתנהלות החד צדדית של הנהלת המשרד כלפי העובדים.

    שורשי סכסוך העבודה, הנוגע ל-185 עובדים, קשורים לכוונת הנהלת המשרד להפריט את שירותיו ולהוציא למיקור חוץ תכנים מקצועיים שניתנים כיום על ידי עובדי המשרד. מדובר בשינויים ארגוניים אשר צפויים לפגוע בביטחונם התעסוקתי של עובדי המשרד, אך ההנהלה ממשיכה להתעלם מהתראות ועד העובדים ומסרבת להגיע להבנות במסגרת המו"מ.

    אורי גליסקו יו"ר ועד עובדי משרד התיירות, אמר היום: "עובדי משרד התיירות נלחמים על הבית- על מקור הפרנסה שלהם. אנו לא נאפשר להחליף עובדים טובים בחדשים ולא ניתן יד להרחבת תופעת עובדי הקבלן גם למשרד התיירות. לא נאפשר תהליכי הפרטה מבלי לנהל מו"מ עם העובדים. אני קורא לשר התיירות להצטרף לשולחן הדיונים ולהביא לפתרון המשבר הנוכחי".

    על מה המאבק?
    אורי גליסקו מסביר שעובדי משרד התיירות יוצאים למאבק כנגד האפליה הקיימת בשכרם ובתנאי העסקתם כפי שמשתקפים בהשוואה לתנאי ההעסקה והשכר של עובדי משרדי הממשלה האחרים, "העובדים נוקטים בעיצומים שהחלו בתאריך 23 בנובמבר 2014, תוך תיאום מלא עם הסתדרות העובדים בישראל, וזאת לאחר שניסיונותיהם לשפר את שכרם עלו בתוהו. כמו כן העובדים נוקטים עיצומים בשל העובדה כי התגלה שהנהלת המשרד, בראשות המנכ"ל אמיר הלוי, נוקטת בצעדים חד צדדים לעריכת רה-ארגון במשרד, ובמגמה להוציא עבודות מקצועיות של המשרד לגורמים פרטיים ללא שיתוף ועד העובדים, ותוך הסתרה והכחשת הנושא.

    בנוסף מוחים העובדים על המגמה של העסקת יועצים חיצוניים וחברות פרטיות במגוון נושאים, שעליהם אמונים אנשי משרד התיירות, תוך מציאת דרכים שונות לשלם להם הן באופן ישיר והן באופן עקיף באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית".

    העובדים מוחים גם על פעולות ההנהלה למינוי אנשים מקורבים לתפקידי ניהול בכירים .לדברי הועד משנת 2000 סבלו עובדי משרד התיירות מתחלופה תכופה של הנהלות. מאז ועד היום כיהנו 13 שרים שהתחלפו בממוצע כמעט כל שנה וגם מנכל"ים התחלפו בקצב מהיר, בהתאמה.

    "לחילופי הגברי התכופים היו השלכות רבות על רציפות העבודה ועל תנאי השכר של העובדים" אומר גליסקו.

    נציין שזו הפעם הראשונה שעובדי משרד התיירות קמים כדי לזעוק ולבקש תיקון לעיוותים שהצטברו לאורך השנים. העיצומים שהם נוקטים חובקים את כל שכבות העובדים במשרד, אקדמאים ומנהלים ונציגים בחו"ל.

    במשרד התיירות דוחים את הטענות והמנכ"ל אמיר הלוי אומר "מזה מספר חודשים נעשים ניסיונות לבחון את מאגר הספקים, להרחיבו, לפרסמו ולוודא הזמנות באופן שוויוני, ככל הניתן, מספקי השירותים באמצעות הקמת ועדה ייעודית לנושא שתמונה על ידי ועדת המכרזים. היוזמה להקמת ועדת משנה שתמונה על ידי ועדת המכרזים נתקלת בהתנגדות של יו"ר ועד העובדים המשמש כמנהל ענף התחבורה ונהג. יו"ר הועד טוען כי החשב מתערב בעניינים מקצועיים של אגף האירוח, למרות שהוסבר לו כי החשב עושה את עבודתו".



    0 תגובות