"80% תומכים בחידוש ירי הרקטות אם לא יוסר המצור על עזה"

    דוד לזר No Comments on "80% תומכים בחידוש ירי הרקטות אם לא יוסר המצור על עזה"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    80% מהפלסטינים תומכים בחידוש ירי הרקטות לעבר ישראל, במידה והמצור על רצועת עזה לא יוסר, כך עולה בסקר שערך בסוף השבוע שעבר 'המרכז הפלסטיני למחקרים ומדיניות'. למרות זאת, על פי הסקר ניכרת ירידה בתמיכה במאבק מזוין בישראל ובטיעון כי חמאס ניצח בלחימה בעזה.

    בסקר, שנערך כחודש לאחר הפסקת האש בין ישראל לחמאס, עלה כי 44% מהפלסטינים רואים במאבק מזוין בישראל כאמצעי היעיל ביותר לסיום הכיבוש, בעוד 29% אחוז תמכו בקיום משא ומתן ו-23% תמכו במאבק עממי לא אלים. בחודש שעבר, בסקר דומה שנערך במהלך הלחימה בעזה, תמכו 53% מהנשאלים במאבק מזוין. בסקר השתתפו 1,200 נשאלים, תושבי הגדה ורצועת עזה.

    עוד על פי הסקר. כוחו של חמאס נחלש בהשוואה לסקר הקודם. לפי הסקר הנוכחי, חמאס זוכה ל-39% תמיכה לעומת 46% בחודש שעבר. הפתח, לעומת זאת, קיבל בסקר הנוכחי 36% לעומת 31% בסקר הקודם. בנוסף, 69% הסכימו עם האמירה לפיה חמאס ניצח בלחימה בעזה לעומת 79% שסברו כך בחודש שעבר.

    נתון אחר שהופיע בסקר העניק 55% פופולריות לנשיא הפלסטיני אבו מאזן, לעומת 38% בלבד לסגן ראש הלשכה המדינית בחמאס איסמעיל הנייה. רק בחודש שעבר זכה האחרון זכה לאחוזי תמיכה גבוהים יותר מעבאס.

    עורכי הסקר ציינו כי הסיבות לדבר נעוצות בכך שעם תום הלחימה חמאס לא הציג הישגים מיידים, כמו הסרת המצור ופתיחת המעברים ברצועה, וכי המצב בעזה הולך ומחריף מיום ליום.



    0 תגובות