תשע"ד שהייתה • ישראל כצוק איתן

    קובי פינקלר No Comments on תשע"ד שהייתה • ישראל כצוק איתן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רק ימים יגידו האם "צוק איתן" המערכה הארוכה בתולדות המדינה מתום מלחמת העצמאות, אכן תהיה צוק איתן עבור תושבי הדרום בפרט ולאזרחי המדינה בכלל.

    חמישים ימים רעדה הארץ. אזעקות צבע אדום פילחו את שמי המדינה וכל שידור נקטע באבחת שתי המילים הללו. איש מקברניטי המדינה לא שיער שכך יהיו פני הדברים. שר הביטחון משה בוגי יעלון העריך שהטיפול במנהרות יקח שלושה ימים.

    גנץ צבא רמטכ''ל

    72 אזרחים ולוחמים גבתה הלחימה. 64 מהם חיילים, ועוד שבעה אזרחים, ובהם ילד בן ארבע דניאל טרגרמן ז"ל שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה בביתו שבקיבוץ נחל עוז. 54 חיילים עודם מאושפזים בבתי החולים, בהם שבעה במצב קשה.

    במהלך הלחימה השמיד צה"ל 34 מנהרות ,תקף 6,231 יעדי טרור. 10,590 מבנים בעזה נפגעו בתקיפות, מתוכם 4,024 נהרסו עד היסוד.

    רמטכ''ל גנץ גולני חייל צבא צה''ל

    צוק איתן יזכר כלחימה להפסקות האש. לא פחות מאחת עשרה פעמים נקבעו הפסקות אש בין הצדדיים כשאף לא אחת מהן למעט הנוכחית נכון לעכשיו כובדה.
    קשה לתאר מה היה עולה במציאות החיים לאורך רצועת עזה, באם הצעת הפסקת האש הראשונה שבאה שתי יממות לפני כניסתך הכוחות הקרקעיים היתה יוצאת לפועל.

    חסד עשה עימנו הקב"ה כשאטם את לב החאמס ובכך איפשר לצה"ל להכנס קרקעית לרצועה.

    דומה, שהאירוע הקשה ביותר היה לצה"ל עם שני החטופים. אורון שאול והדר גולדין זכרם לברכה. משפחתם קיבלה ביגון וההכנעה את קביעת מותם. הלחימה הזו, הביאה את הרב הצבאי הראשי וצוותו לידי שתי הכרעות קשות ומהירות בדבר קביעת מותם של הדר גולדין ז"ל ושאול אילן.

    ברצועת עזה נהרגו 1,408 מחבלים. חמישה בכירי חמאס חוסלו בהם כאלו שצה"ל רדף אחריהם שנים.

    רמטכל עזה 5חייל גנץ צבא

    במהלך ימי המבצע שוגרו לעבר ישראל 4,594 רקטות ופצצות מרגמה, כאשר 3,641 מהן נפלו בשטח ישראל. 188 רקטות ופצצות מרגמה נפלו בשטח רצועת עזה. 735 רקטות ופצצות מרגמה יורטו בהצלחה על ידי סוללת כיפת ברזל. זו היתה שעתם הגדולה של לוחמי כיפת ברזל.

    בצה"ל מנסים לסכם את הלחימה בארגוני הטרור בעזה. בתים ששימשו כמפקדות ואחסון אמצעי לחימה נהרסו, מפעל המנהרות שעליו עמל החמאס במשך כחמש שנים פוצץ והושמד, שני שלישים ממערך הרקטות הושמד ומספר דומה במערך הייצור של הרקטות.

    "העדפנו את גודל ההישג על פני קיצור המערכה", אמר גורם צבאי תוך שהוא מתייחס לפרק הזמן הארוך של הלחימה אל מול החמאס.
    הקצין טען כי "המבצע יאפשר להביא לשינוי משמעותי בהסדרה. התנאים המבצעיים יאפשרו זאת. המטרה היא לשינוי המציאות מהיסוד, כך שלא נראה ירי הדדי בעוד חודשיים. ההתרעה הושגה וכעת אני מקווה שההסדרה תושג", אמר.

    צה''ל צבא חייל

    מי ייתן ויבוא יום ואכן בחורף הקרוב נשוב אך לשדות האדום של הכלניות בואכה נחל גרר מקום מושבו של אברהם אבינו. חדש ימינו כקדם.

    צבא חיל הים צה''ל עזה תקיפה טרור



    0 תגובות