החמאס מודה: "השתמשנו באזורים מאוכלסים"

    דוד לזר No Comments on החמאס מודה: "השתמשנו באזורים מאוכלסים"
    9:53
    16.04.24
    חדשות קול חי No Comments on איראן מאיימת: "תגובה מינימלית תיענה בתגובה מסיבית" | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה, בכיר בארגון החמאס מודה כי ארגונו השתמש באזורים מאוכלסים בשביל ירי רקטות על ישראל. הבכיר גם מודה כי החמאס 'עשה טעויות' במהלך הלחימה.

    ראזי חאמד, בכיר בארגון החמאס סיפר לסוכנות הידיעות איי.פי כי רקטות נורו מאזורים מיושבים בעזה, הבכיר אמר כי "עזה כולה היא שטח עירוני". לדברי הבכיר "נעשו אף טעויות במהלך ימי בלחימה בעזה".

    לטענת הגורם, לארגון לא הייתה כל ברירה אלא לפעול מתוך השטח המאוכלס, אך לטענתם ארגונו דאג להרחיק ככל הניתן אזרחים מאזורי הקרבות.

    בארגון האשימו פעם נוספת את ישראל בתגובה חסרת פרופורציה ובמותם של מאות אזרחים במהלך המבצע.

    הבכיר אמר כי "עזה, מבית חנון בצפון ועד רפיח בדרום, היא אזור עירוני שישראל הפכה לאזור מלחמה. ישראל טענה שרקטות נורו מבתי חולים ובתי ספר כשלמעשה הן נורו במרחק של 200-300 מטר מהם. למרות זאת, נעשו טעויות וטיפלנו בהן במהירות האפשרית".

    דבריו של בכיר החמאס הופכים למשמעותיים ביותר לקראת החקירה הבינלאומית אודות אירועי 'צוק איתן', שתבדוק בין היתר האם הארגון פעל כך במתכוון על מנת להכשיל את ישראל, ולגרום בכך למותם של אזרחים פלסטינים.

    על פי סוכנות הידיעות, כתב שביקר באזור עזה השבוע גילה שלושה אתרים צבאיים המשמשים לאימון, בגודל של מגרשי כדורגל, הממוקמים בסמוך לבתי ספר ממשלתיים – דבר שעולה בקנה אחד עם הראיות שסיפקה ישראל לאורך הלחימה.



    0 תגובות