"הבית היהודי הורס לנו את בית הכנסת"

    דוד לזר | צילום: בני עקיבא פייסבוק 1 Comment on "הבית היהודי הורס לנו את בית הכנסת"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב ששלחה תנועת בני עקיבא בבת ים לחברי מרכז הבית היהודי, מוחים מנהלי הסניף בבית ים, על מכירת והריסת מתחם הציונות הדתית בעיר הכולל בית כנסת פעיל, לצורך הקמת מגדלי יוקרה.

    בבני עקיבא מאשימים את בנט בהבטחות שווא, שהבטיח בעבר למנוע את מכירת המתחם.

    במכתב ששלחו הבוקר לחברי מרכז הבית היהודי, העלו את פרטי הפרשה:

    "לפני שנה וחצי מכרה מפלגתכם – מפלגתנו – הבית היהודי, יחד עם הפועל המזרחי, את מתחם הציונות הדתית בעיר בת-ים לקבלן פרטי, לצורך הקמת מגדל דירות. המתחם כולל בית-כנסת פעיל, סניף בני-עקיבא (אחד מסניפי הדגל של התנועה) שגידל דורות של חניכים, ומשמש בית עבור מאות גם עכשיו, וכן חדר הנצחה לנופלי הציונות הדתית בבת-ים, במערכות ישראל".

    "מאבקנו נגד הריסת המתחם, הביא את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להשתתף בעצרת בוגרים בסניף ולהבטיח כי יפעל להצלתו. "יש מפלגות ששואלות איפה הכסף, ואנחנו יודעים לומר שאנחנו שואלים איפה הערכים ובהתנגשות בין כסף לערכים, הערכים צריכים לגבור", הכריז נפתלי מול קהל של 500 בוגרים".

    "כמה חודשים אח"כ, בפגישה נוספת בסניף, התחייב מזכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, יחד עם גזבר המפלגה, בנצי ארביב, כי הבית היהודי מוכן לבטל את המכירה, בתנאי שהקבלן יסכים לכך. בניגוד לכל הסיכויים, הצלחנו לעמוד במשימה ולשכנע את הקבלן להחזיר את השטח לבני-עקיבא ולבטל את המכירה. הוא הודיע על כך בפומבי. אבל מאותו רגע ועד עתה, נדם קולו של הבית היהודי. כולם נעלמו".

    "לפני מספר שבועות הודיע הקבלן, כי בשל העובדה שאיש מהצד המוכר (הבית היהודי, הפועל המזרחי) לא פנה אליו לצורך ביטול המכירה – בכוונתו להרוס את המתחם בתוך פחות מחודש".

    "אנחנו פונים אליך, באופן אישי, ומתחננים: אל תתנו יד לחרפה הזו. לא נתפס שדווקא מפלגת הבית של הציונות הדתית, תפגע אנושות בתנועת הבית של כולנו – בני עקיבא – ותהיה חתומה על הרס בית כנסת, בניגוד גמור להלכה (הרבנים הראשיים לישראל חתמו על פסק שאוסר על הריסת המבנה)", כתבו במכתב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגיע הזמן שהציבור הדתי לאומי יפנים שבנט לא מייצג דברים דתיים וערכיים, אלא הוא חושב בעיקר על הכסא שלו