החל השיקום באזורים הסמוכים לישובי עוטף עזה

    שלמה בן יוסף No Comments on החל השיקום באזורים הסמוכים לישובי עוטף עזה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע 'צוק איתן' נגמר, והגיע הזמן לשקם את הדרום: קק"ל החלה בפרויקט של שיקוף נופי שנפגעו במהלך 50 ימי הלחימה בעזה – שטחים ירוקים שעלו באש, נרמסו על ידי כלים צה"ליים כבדים ונדרכו על ידי אלפי חיילים בשטחי הכינוס.

    רבות דובר על הנזק שנגרם למשק בעקבות מבצע 'צוק איתן', אך גם הנזק הסביבתי, בעקבות הרקטות שנפלו באזור והציתו שריפות, הינו משמעותי ביותר. בשטחים הסמוכים לעזה, שבימים שבשגרה מלאים באזורים ירוקים, נותרה אדמה חרוכה לקראת הסתיו המתקרב. בעקבות הנזקים הקשים שהתגלו ביערות, החליטו בקק"ל לפעול במלוא המרץ למען שיקום הנופי, לרבות הדרכים והתשתיות באזורים אלה. העלות המוערכת של הפרויקט: 30 מיליון שקלים.

    כיוון שהשנה העברית הקרובה, תשע"ה, תהיה שנת שמיטה, הוחלט שהמהלך הראשון בשיקום יהיה נטיעות עצים חדשים, לפני ראש השנה. הנטיעה הראשונה כבר הסתיימה: 50 דונם יער בצמוד לחניון רעים שביער בארי. השבוע מבצעת קק"ל מהלך נטיעות נרחב נוסף, הפעם ביער כיסופים. אזור זה היה בשימוש נרחב של הצבא וחלקים משמעותיים ממנו נהרסו.

    לאחר שיסתיים שלב הנטיעות, יפנו בקק"ל להמשך השיקום: שיקום דרכים שנפגעו בשל נסיעת רכבים כבדים, שיקום חניונים ששימשו לשטחי כינוס ועוד. בקק"ל מעריכים כי עבודות השיקום יימשכו חודשים רבים.

    צילום – לילך בר ציון
    שתיל  קקל החלה בשיקום נופי באזור הדרום 7

    שתיל צמח צמחיה שיח קקל החלה בשיקום נופי באזור הדרום 6

    שתיל  צמח צמחיה שיח קקל החלה בשיקום נופי באזור הדרום 5

    צמח צמחיה שיח שתיל קקל החלה בשיקום נופי באזור הדרום 4



    0 תגובות