נשיא המדינה לשר החוץ הנורבגי: "עזה ללא פירוז תביא למערכה נוספת"

    דוד לזר| צילום : מארק ניימן/ לע"מ No Comments on נשיא המדינה לשר החוץ הנורבגי: "עזה ללא פירוז תביא למערכה נוספת"
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים הבוקר פגישת עבודה עם שר החוץ של נורבגיה מר בורגה ברנדה.

    הנשיא פתח בדברי ברכה לשר החוץ: "אני רוצה לברך אותך על ביקורך בישראל ובאזור. אנו מעריכים את הרצון לבוא ולבקר בישראל, ולהביע הערכה על דאגתכם לגבי המצב ברצועת עזה".

    הנשיא המשיך בדבריו ואמר: "שיקום ובנייה מחדש של עזה הוא האינטרס שלנו, העולם החופשי. אם החמאס ישתמש בכסף שהעולם תורם לתושבי עזה לצורכי שיקום למטרותיו הצבאיות ולתקיפת ישראל זה יביא אותם למבוי סתום. לצד השיקום צריך לדאוג לפירוז הרצועה. אני לא מאמין בשיקום בלי פירוז, מפני שמשמעו התחלת הספירה לאחור עד המערכה הבאה. יחסים אנושיים בסיסיים קודמים לכל הסכם כתוב ואני אכן מצפה שיתפתחו בין העמים קודם כל יחסים על בסיס של אמון". הנשיא סיים ואמר: " אני מודה לך על רצונך הטוב לעזור לאזרחים הזקוקים לסיוע ההומניטרי ".

    שר החוץ הנורבגי בירך גם הוא ואמר: "תודה על מילותייך החמות. זו זכות עבורי ועבור משלחתי לפגוש אותך במשכן הנשיא". בהמשך דבריו אמר השר : "אני יודע כי זה היה קיץ קשה בישראל. ביקרתי פה ביולי וראיתי את המצב במו עיני. היה קשה בצד הישראלי ובצד הפלסטיני. אני יודע כי אתם מנסים להגיע להסכמי הפסקת אש בעזה תחת ההנהגה המצרית ואני חושב כי זה חשוב".

    "אנו לא יכולים לדון במצב הישראלי- פלסטיני באזור מבלי להסתכל על כך בעין רחבה יותר", אמר השר הנורבגי, "אנו מתמודדים היום עם אחד מארגוני הטרור האסלאמיים הקיצוניים והאכזריים ביותר בהיסטוריה. אנו מנסים לעזור בהוקעת הקיצוניות הזו גם בסיבוב הדיונים שלנו במזרח התיכון עכשיו. הייתי בבגדד וראיתי בעצמי את המצב הנורא של האנשים וכיצד הטרור השפיע עליהם. שמעתי שם כמה מהסיפורים הטרגיים והנוראיים ביותר ששמעתי. אנו מקווים כי נוכל לעזור בפתרון המצב הישראלי- פלסטיני, אך בהקשר רחב יותר להילחם בקיצוניות במזרח התיכון."



    0 תגובות