קרע בממשלת האחדות הפלסטינית • אבו מאזן נגד חמאס

    דוד לזר No Comments on קרע בממשלת האחדות הפלסטינית • אבו מאזן נגד חמאס
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קרע בממשלת האחדות הפלסטינית • העיתון אל-דסתור המצרי מדווח כי במסיבת עיתונאים שנערכה בקהיר תקף יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן את חמאס והטיל עליו את האחריות לתוצאות מבצע 'צוק איתן'. אבו מאזן אמר כי "חמאס נושא באחריות למותם של 2,100 ההרוגים ו-11,000 הפצועים".

    המקורות במצרים מעריכים כי אבו מאזן יודיע היום (ראשון) על השעיית המגעים עם חמאס, וזאת "עד אשר יושג 'איחוד אמיתי' בין הצדדים, הכולל האחדה של החוקים ומנגנוני הביטחון בעזה ובגדה", כך על פי הדיווח.

    אבו מאזן הוסיף ואמר כי "משעל אמר לי כי הוא מנהיג ההתנגדות, וכי לא תושג הפסקת אש ללא אישורו", וכי החמאס פשע כשרצח 120 צעירים בעזה רק משום שהפרו עוצר שהטיל הארגון במהלך מבצע "צוק איתן" ובהרג של חפים מפשע.

    אבו מאזן איים בפירוק השותפות עם חמאס, ואמר כי "אם חמאס לא יקבל מדינה פלסטינית אחת, שלטון אחד, חוק אחד ונשק אחד – אז לא תהיה שותפות בינינו. זה התנאי שלנו ואנחנו לא ניסוג ממנו. לא יהיו לנו שיחות עם חמאס אלא רק אם הם ייענו לדרישות שלנו. השותפות עם חמאס תלויה בכך שההתחמשות תהיה תחת ידיה של המדינה הפלסטינית".

    לדברי אבו מאזן, חמאס יכול היה למנוע את מותם של חפים מפשע רבים אילו היה מסיים את המערכה בזמן. לטענתו, היוזמה שהציעו המצרים הייתה הפתרון המושלם למצב, כך ציין העיתון המצרי.

    לגבי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אמר אבו מאזן: "אני מאבד את סבלנותי כלפי ארה"ב, ישראל וחמאס".

    את הדברים אמר אבו מאזן במסגרת ביקור בן שלושה ימים בקהיר במטרה לקדם את התמיכה ביוזמת השלום החדשה שלו.

    יצויין, כי בשבוע שעבר פרסם עיתון ירדני מפי מקורב לאבו מאזן כי יושב ראש הרשות הפלסטינית מנסה לגייס תמיכה בינלאומית ביוזמה חדשה להסדר מדיני עם ישראל, שתוביל לנסיגה ישראלית משטחי הגדה המערבית בתוך שלוש שנים.

    מהדיווח עולה כי יוזמת אבו מאזן קוראת לקיום משא ומתן שיימשך תשעה חודשים, ולאחריו תחילת יישום המהלך. מחמוד אל חבש, מקורבו של אבו מאזן, אמר לעיתון הירדני כי בכוונת יו"ר הרשות להציג את התכנית שלו במהלך פגישה של הליגה הערבית. אל חבש הוסיף כי אבו מאזן צפוי להציג את היוזמה גם למזכיר המדינה האמריקני קרי.



    0 תגובות