תנועת "אם תרצו" לשרת המשפטים: "בטלי את מועמדותו של ברק מדינה לעליון"

    שלמה בן יוסף 2 Comment on תנועת "אם תרצו" לשרת המשפטים: "בטלי את מועמדותו של ברק מדינה לעליון"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנועת "אם תרצו" פנתה לשרת המשפטים ויו"ר הועדה לבחירת שופטים ח"כ ציפי לבני בבקשה לבטל את מועמדותו של פרופ' ברק מדינה לתפקיד שופט בבית המשפט העליון.

    זאת על רקע מכתב שיזם מדינה ביום "הנכבה" האחרון בו הוא ביקש מאנשי אקדמיה בישראל לחתום על מכתב הקורא לנשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא לאפשר את קיום טקס יום "הנכבה" באוניברסיטה.

    במכתב נכתב בין היתר כי "אנחנו מבקשים/ות להביע את הדאגה העמוקה שלנו מן הפגיעה הקשה בחופש הביטוי בקמפוס של אוניברסיטת חיפה. האיסור לקיים בקמפוס אירוע לציון האסון הלאומי שנגרם לעם הפלסטיני במלחמת העצמאות, הזמנת שוטרים אל הקמפוס כדי להפסיק פעילות לא-אלימה והרחקה מינהלית מן הקמפוס "עד תום ההליכים המשמעתיים" של סטודנטים שהיו מעורבים בניסיון לקיים את אירוע הזיכרון בקמפוס, משל היו מסוכנים לחברה, אינם עולים בקנה אחד עם ערכי היסוד שעליהם מושתתות האקדמיה והחברה הדמוקרטית בכללה."

    במייל שנשלח יחד עם המכתב, התבקשו אנשי האקדמיה המעוניינים להצטרף אל המכתב לנשיא אוניברסיטת חיפה לפנות ישירות לברק מדינה, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית וכאמור , אחד מהמועמדים לתפקיד שופט בבית המשפט העליון.

    תנועת "אם תרצו" חשפה את עצם קיום היוזמה של מדינה ושלחה אל שרת המשפטים ולחברי הכנסת החברים בועדה למינוי שופטים, הדנים בימים אלו במועמדים לבית המשפט העליון, בקשה לביטול מועמדותו של מדינה לתפקיד שופט בבית המשפט העליון: "בשנים האחרונות אנו עדים לכך שההפגנות לציון "הנכבה" הופכות לאלימות וקיצוניות יותר ויותר." לשון המכתב של "אם תרצו".

    "בהפגנות ה"נכבה" בשנים האחרונות בכל רחבי הארץ נעשה שימוש במוטיבים אנטי-ישראלים אשר שוללים את עצם זכות הקיום של מדינת לאום לעם היהודי ושוללים את זכות הקיום של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אשר על כן, אנו מבקשים משרת המשפטים, אשר חברה בועדה למינוי שופטים, לפעול למען ביטול מועמדותו של פרופ' מדינה לתפקיד שופט בית המשפט העליון. לא ראוי שאדם בעל עמדות רדיקליות, שאינן עולות בקנה אחד עם אופייה היהודי, הציוני והדמוקרטי של מדינת ישראל, ישמש כשופט בבית המשפט העליון של מדינת ישראל."

    אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות של תנועת "אם תרצו" מסר "במשכן הצדק האמור להוות זרקור של אמת למדינת ישראל אין מקום לשופט אשר מעודד נרטיב השולל ופוסל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שופטי העליון הינם בבחינת עמוד הענן אשר אמור להוביל את הציבור הישראלי ויהיה זה אסון שאין שני לו אם פרופ' מדינה יוביל את אורות הצדק בישראל. כל מסר אחר שלא כולל בתוכו פסילה של מועמדתו של השופט מדינה הינו בחזקת הצדקת נרטיב "הנכבה" השקרי והמסולף המבקש לערער את זכותנו על הארץ".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לפני שהוא שמאלן מסריח, הוא בעיקר איש מאוד, אבל מאודדדדדדד, משעמם!! הקורס איתו במשפט חוקתי היה המשעמם ביותר שעברתי.

    2. 1

      הייזנברג, אני משער שנכשלת בקורס ואתה סתם ממורמר. כל מי שלמד בפקולטה למשפטים בעברית יעיד שמדובר במורה מצויין, גם סופר מעניין וגם אנושי מאד. אשר ל"אם תרצו", אני מבין שאין לכם מה לעשות בחיים. גם כן "דמוקרטים יהודים"… אולי תפעלו שם להגברת הסובלנות לדעות מנוגדות לשלכם, במקום לתייג את עצם קיומן כאסון? יש מועמדים ימניים ויש מועמדים לא ימניים. העובדה שמועמד לעליון אינו בעל השקפה ימנית אינה סיבה לפסול אותו. פרופ' מדינה הוא מועמד ראוי והלוואי שייבחר.