צה"ל: חמאס הובס • חמאס: אנחנו ניצחנו

    דוד לזר | צילום:شهاب No Comments on צה"ל: חמאס הובס • חמאס: אנחנו ניצחנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הפסקת האש שנכנסה אמש לתוקפה, תושבי עוטף עזה עדיין חוששים לשוב לבתיהם, זאת לאחר שהם התפנו מבתיהם בעקבות ירי הפצמרי"ם והמלחמה בדרום.

    דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז אמר הבוקר כי "אנחנו נמצאים סביב עוטף עזה כל הזמן ולא נלך משם לפני שנראה שהמצב יתייצב. אנו עושים את זה באהבה גדולה ואין לנו ויכוח או מחלוקת עם תושבי עוטף עזה. התושבים חוו חוויה, וחובת ההוכחה היא עלינו ואנחנו מבינים את זה. לא נזוז משם עד שהאמון לא יוחזר".

    אלמוג גם התייחס לנושא ההכרעה בלחימה ואמר כי "ייקח 10 שנים לתקן את הנזק שנגרם לעזה במבצע הזה, אבל יש לו פוטנציאל ליצור מציאות ביטחונית אחרת לגמרי. העובדה שמערכים אסטרטגיים שלמים של החמאס קרסו היא מאוד ברורה".

    "אני אומר את זה באופן ברור – חמאס הובס. צה"ל הפתיע ותקף מטרות שהם חשבו שהן מחוץ למשחק, המציאות הזאת תלך ותתברר עם הזמן והימים, אני לא מוטרד מהתמונות או ממה שחמאס יגיד. אני סומך על הציבור שלנו שיבין מה קרה פה".

    גם דובר ראש הממשלה לירן דן אמר כי "מערך הרקטות של ארגון החמאס נתקל בתגובה מוחצת של צה"ל, גם מערך הרקטות וגם המנהרות נפגעו. לא שוחררו אסירים וחמאס למעשה לא השיג כלום, הוא יצא עם מטרה מוצהרת ולא קיבל אותה", אמר דן.

    ובעזה, החגיגות נמשכות: אמש מיד עם כניסת הפסקת האש בין ישראל לחמאס לתוקף, יצאו המוני פלסטינים לרחובות עזה, לחגוג את "ניצחונם". בין החוגגים נראו ראשי החמאס שיצאו ממחבואם, ובראשם מחמוד א זהאר – חבר ההנהגה המדינית של חמאס, לאחר שלא נראו מאז תחילת הלחימה.

    דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי אמר אמש כי "אנחנו ניצחנו את נתניהו והוא צריך להודות בכישלונו. רק אחרי ההסכם תחזרו לבתיכם וזה רק בגלל שחמאס הסכים – ולא נתניהו. ניצחנו כאשר ירינו לעבר מקומות אסטרטגים, ניצחנו כשירינו על דימונה ועל אתרים צבאיים. הציונים לא צפו את הפיגועים מהמנהרות. היום אנחנו רוצים להגיד שעמנו ניצח, ניצחון גדול. יש לנו עם חזק ואנחנו נישאר חזקים גם אחרי המערכה הזאת".

    זוהרי ניסה להעניק את תמונת הניצחון לחמאס ואמר: "הכנו בהם בעוצמה. ההתנגדות היא גיבורה ועשתה את הבלתי יאמן, היא גרמה לעמנו להרים את הראש ועשתה לנו כבוד. שהרימו את ראשה של עזה ושל כל האומה הערבית האסלאמית. אנחנו ניצחנו. שכל אמצעי התקשורת ירימו את מצלמותיהם ושיראו את ניצחונה של פלסטין. ישראל שברה את מילתה. זה לא הסיום. אחרי שעמנו ישתחרר מהמצור אנחנו נכבוש את פלסטין".



    0 תגובות