הפסקת אש • ישראל קיבלה את ההצעה המצרית

    דוד לזר| צילומים:شبكة قدس الإخبارية No Comments on הפסקת אש • ישראל קיבלה את ההצעה המצרית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם הפסקת האש נכנס לתוקפו היום בשעה 19:00 על פי ההצעה המצרית המבוססת על הבנות 'עמוד ענן' ב2012, כאשר תביעותיו של חמאס לקבל נמל ימי ושדה תעופה נדחו למועד לא ידוע. ומנגד גם דרישתה של ישראל לפירוז הרצועה – נדחה למועד אחר.

    לאחר חודשיים של לחימה אינטנסיבית, ישראל וחמאס הגיעו הערב להסכמות הפסקת אש ארוכת טווח שגובשה על ידי מצרים והרשות הפלסטינאית.

    על פי ההסכם, אם 2 הצדדים לא יפרו את הפסקת האש, בעוד כחודש יחלו במגעים להסדרת יתר דרישות הצדדים, נמל ימי בעזה ופירוז הרצועה.

    מעתה, ישראל תאפשר הכנסת ציוד הומניטרי וציוד הדרוש לשיקום הרצועה על פי פיקוח ביטחוני הדוק, וזאת בכדי לאמת שאכן הם ישמשו לשיקום הרצועה ולא לבניית תשתיות טרור. בנוסף, טווח הדיג המותר לתושבי הרצועה יורחב לעשרה קילומטרים ימיים.

    כאמור, תביעותיו של חמאס לקבל נמל ימי, שדה תעופה ושחרור של אסירים שנעצרו על ידי ישראל, נדחו למועד לא ידוע.

    הדרישה הפלסטינית לפתיחת מעבר רפיח התקבלה אף היא, אולם בכפוף לתנאים שהציגה מצרים וכאשר האחריות על המעבר תהיה בידי הרשות הפלסטינית.

    ההחלטה על הפסקת האש, התקבלה מבלי שראש הממשלה ערך הצבעה על כך בקבינט. וזאת משום שמבחינה משפטית הסמיך הקבינט את ראש הממשלה להחליט לבדו על הארכה של הפסקת האש.

    השרים גלעד ארדן, אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ' ונפתלי בנט הביעו את דעתם באופן נחרץ כי הם מתנגדים להפסקת האש עם החמאס.

    השר אורי אריאל הגיב להפסקת האש: "כל הסכם שאינו כולל חיסול האיום הרקטי על תושבי ישראל ופירוז הרצועה הינו לא יותר מחצי עבודה. במציאות כזאת לא נותר למערכת הביטחון אלא להיערך לסבב הבא שיהיה קרוב".

    גם ראשי הערים והמועצות בדרום, הביעו מורת רוח מהחלטת ראש הממשלה לקבל את הפסקת האש.

    ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, אמר בתגובה להפסקת האש: "כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה. רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, בפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית לפניה".

    "לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים ו-4 אזרחים בהם ילד בן ארבע, לא בשביל ה'הישג' הזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים, לא בשביל ה'הישג' הזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה. כל הסכם שיושג עם חמאס, פירושו כניעה לטרור", אמר שמעוני.

    ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידאן אמר: "במידה והפרסומים בתקשורת כי הפסקת האש היא לחודש בלבד בו ידונו דרישות החמאס להקמת נמלים נכונים, הרי שמדובר בכניעה לטרור. ההסכמה שבשתיקה של מדינת ישראל כי מותר לירות ללא כל הגבלה או תגובה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת אש היא דבר חמור ביותר. אנו דורשים מממשלת ישראל ומצה"ל לעמוד בהתחייבותם ולהגיב לכל ירי בצורה קשה ומשמעותית."

    יאיר פרג'ון – ראש המועצה האזורית חוף אשקלון אמר: "השקט מטבעו הוא מצרך מבוקש אך עם זאת, כל הסכם עם החמאס מתעתע עם רמת אמינות נמוכה".

    "אסור לנו להיכנס לשאננות, עלינו להמשיך להיות דרוכים לפחות בימים הקרובים. על הממשלה לעמוד על המשמר ולא לאפשר שום הישג בעל משמעות לארגון הטרור, תוך חשיבה מקיפה על פעולה הולמת שתמוטט את החמאס במידה ותתחדש האש״, אמר פרג'ון.



    0 תגובות