היוזמה המצרית: הפסקת אש תוך שעות

    דוד לזר | צילום: Russian Presidential No Comments on היוזמה המצרית: הפסקת אש תוך שעות
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם נכונים הדיווחים של רשת 'אל-ערבייה', כבר בשעות הקרובות תושג הפסקת אש שתתבסס על היוזמה המצרית.

    עיקרי היוזמה המצרית בנויים על ההבנות שהוסכמו במבצע עמוד ענן ב-2012.

    לפי הדיווח, כעת ממתינים לתשובת ישראל אם היא מסכימה לארבע הנקודות העיקריות שהציגו הפלסטינים: הפסקה של האש בשני הצדדים, פתיחת המעברים והסרת המצור מעל רצועת עזה, שיקום הרצועה, וכן היתר לדוג בתחום של 6 מיילים, שיורחב בהדרגה ל-12 מיילים.

    גורם במערכת הביטחון העריך הבוקר, כי אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, הערב אמורים המצרים – בהסכמת חמאס והג'יהאד האיסלאמי – להכריז על הפסקת אש ללא הגבלת זמן – לחודש לפחות, ובתמורה לזאת יפתח מעבר רפיח לכניסה ויציאה של אזרחים כשלב ראשון. גורמים במערכת הביטחון ציינו כי פתיחת מעבר רפיח תלויה במצרים, ולא בישראל.

    בשלב השני, אם תתארך הפסקת האש ותישמר, תתאפשר הרחבה של תחום הדיג המותר לפלסטינים מ-0 לשלושה מיילים, ובהמשך לשישה ול-12 מיילים. במקביל, ייפתח באופן מדורג מעבר כרם שלום להעברת לסחורות ולחומרים שאפשר לסחור בהם, כמו מזון, ובשלב מאוחר יותר גם לחומרים לבנייה ולשיקום.

    גורם ביטחוני נוסף הדגיש הבוקר כי הכרזת מצרים על הפסקת האש תלויה בראש הלשכה המדיני של חמאס חאלד משעל, שבשלב זה מצליח "לבחוש" בנעשה ברצועת עזה באמצעות בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. לכן, לדבריו, לא ניתן להתנבא על מה שיתרחש הערב.



    0 תגובות