לא רק בצפת: לראשונה – פסטיבל כליזמר בינלאומי בירושלים

    דוד לזר No Comments on לא רק בצפת: לראשונה – פסטיבל כליזמר בינלאומי בירושלים
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם עד עתה שמעתם 'כליזמרים' ונזכרתם בצפת, אז מחכה לכם הפתעה. לראשונה השנה עיריית ירושלים תקיים פסטיבל כליזמרים בינלאומי ברחובות העיר ירושלים.

    פסטיבל הכליזמרים המסורתי בצפת המתקיים משנת 1987 הפך עם השנים לשם הנרדף של הכליזמרים בארץ ובעולם. במסגרתו מתקיימים בכל שנה עשרות מופעי כליזמר בסמטאותיה של העיר צפת בהשתתפות גדולי אמני המוזיקה היהודית מהארץ ומהעולם.
    השנה תושבי ירושלים לא יאלצו לנדוד בדרכים עד לצפת הרחוקה. ממש מתחת לחלון ביתם תקיים עיריית ירושלים לראשונה פסטיבל כליזמר ענקי ברחובותיה של ירושלים בהשתתפות עשרות אמנים ולהקות.

    הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים ל’ באב (26 באוגוסט) – ה’ באלול (31 באוגוסט), ינוהל מוסיקלית על ידי אמן הקלרינט חנן בר סלע שאף ניהל בעבר במשך כמה שנים את פסטיבל הכליזמרים בצפת.

    בשיחת אתר 'קול חי' עם חנן בר סלע הוא מעניק הצצה לרעיון הפסטיבל:"השנה אנחנו מביאים רעיון חדשני וייחודי לעיר ירושלים, פסטיבל כליזמרים בינלאומי. זכיתי לעמוד בראש הפרויקט יחד עם אמן הקלרינט מאסטרו גיורא פיידמן, ובשיתוף פעולה עם המשנה לראש עיריית ירושלים מר דוב קלמנוביץ".

    תמונה חנן בר-סלע 3 כלייזמר

    "כאומנים שהופיעו שנים רבות בצפת, החלטנו שבירת ישראל – ירושלים ראויה גם כן לפסטיבל כליזמר מכובד משלה. ולשם כך חברנו יחד כל האומנים שהיו לאורך השנים בצפת, במטרה ליצור משהו חדש שמשלב כליזמר אותנטי מקורי וטיפוסי יחד עם חיבורים חדשים ועכשוויים".

    "הפסטיבל יכלול מופעים רבים ומגוונים ברחובות ירושלים, מתהלוכת שישים נגני ורקדני כליזמר במדרחוב בן יהודה, שירקדו ריקודים מסורתיים כדוגמת ניגון תחיית המתים וניגוני מירון, במטרה לחשוף לציבור הכללי את המסורת העתיקה של הכליזמר. ועד הופעה בבית הכנסת הגדול בירושלים שתהיה סביב חודש אלול ושירי שבת עם החזן הראשי לצה"ל סא"ל שי אברמסון יחד עם הכליזמרים, גיורא פיידמן ואני".

    משיחת אתר 'קול חי' עם גורמים בעיריית ירושלים עולה כי רעיון הפסטיבל בירושלים עלה כבר לפני כמה שנים בפגישה משותפת של ראש אגף התרבות בעיריית ירושלים מר שמי אמסלם עם חנן בר סלע, שאף נסעו יחדיו לפסטיבל צפת בכדי לעמוד על הרעיון ועוצמותיו.

    עוד אמר הגורם, שהקונספט של הפסטיבל הוא "להוביל קו חדשני שינער את התפיסה הגלותית של הכליזמר באמצעות שילוב אמנים ויוצרים צעירים בני זמננו, בביצוע יצירות חדשות עם הכליזמר הישן והמסורתי".

    את הפסטיבל יפתחו שלושת האמנים – מאסטרו גיורא פיידמן, יהורם גאון ושלומי שבן במופע 'מכאן ומשם' המחבר בין מוסיקה יהודית שורשית לבין מוסיקה ישראלית עכשווית. המופע יתקיים על מדרגות שערי חולדה.

    במשך שבוע ימים יעלו על הבמות במוקדים שונים ברחבי העיר אמני כליזמר בינלאומיים, ובכללם האמנים: חנן בר-סלע, ראול חארונה, אמיל אייבנדר, וקרוליין הרטיג.



    0 תגובות