אפליה בנהריה: החוף הנפרד הפך למעורב

    ישראל אוחיון צילום: אתר עיריית נהריה 1 Comment on אפליה בנהריה: החוף הנפרד הפך למעורב
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו בפשיטה על בית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תלונה שהגיעה אלינו במייל האדום של אתר קול חי מגלה אפליה מכוערת של הציבור הדתי בנהריה.

    א.ר. (השם המלא שמור במערכת) יועצת חינוכית תושבת נהריה מספרת בתלונתה על המצב של תושבי נהריה המעוניינים להנות מחוף רחצה נפרד.

    מתברר שכבכל שנה בימי הקיץ נפתחו החופים בנהריה אלא שהשנה החוף הנפרד לא נפתח. לאחר מסע בירורים מעמיק שעשתה  בכדי להבין פשר העניין הובהר לה חד משמעית שהחוף הנפרד לא נפתח מסיבה כלכלית. כאשר דרשה הסברים הופנתה למנהל מחלקת החופים שאמר לה כי פתיחת החוף הנפרד אינו משתלם כלכלית עבור עיריית נהריה.

    המתלוננת שלא נחה דעתה מהתירוץ של מנהל אגף החופים, שהרי חופי הים הם באחריות משרד הפנים, יצאה לראות את כשירותו של החוף הנפרד, אלא שלתדהמתה גילתה כי החוף פעיל לטובת הציבור הכללי, ואינו נסגר לכלל הציבור כפי שהבינה.

    ״נדהמתי לראות שהחוף פועל ושוקק באין מפריע, עוד מעט נגמר הקיץ ולי הסבירו שהחוף לא כלכלי״
    היא אומרת לאתר ״קול חי״.

    ״כבר קודם עלו לי שאלות מדוע מדברים איתי על ׳לא כלכלי׳ כאשר פתיחת החופים ממומנת ע״י העירייה ומשרד הפנים״ הוסיפה.

    כששאלנו את יו״ר סיעת שס בעיר נהריה וסגן ראש העיר חיים רואש מי אחראי למחדל הובהר לנו שהענין בטיפול. אלא שבין הזמנים ואתו הקיץ בדרך להסתיים והטיפול מתעכב.

    תגובות

    מדוברות עיריית נהריה נמסר בתגובה: הלוואי ובכל עיר בישראל היו מעניקים לציבור הדתי את ההטבות שמעניקה עיריית נהריה. ההטבות כוללות בניית בתי כנסת, מקוואות, בית עלמין, שיפוץ בתי כנסת, פעילות תרבותית ופעילות חינוכית.

    בנהריה לא מדברים אלא מבצעים והציבור יודע, מכיר ומוקיר את השקעות העירייה. לטעון שקיימת אפליה כלפי הציבור החרדי זו טענה מופרכת בעליל.

    לעניין החוף הנפרד, עיריית נהריה הפעילה החוף בשנים האחרונות עם צוות מצילים, אך הציבור לא הגיע אליו. לפיכך,הוחלט השנה שלא לפתוח אותו כי אין הצדקה להחזיק שירות זה ללא משתמשים.

    משרד הפנים נמסר כי משרד הפנים אישר לסגור את החוף הנפרד בנהריה לאור בקשת הרשות המקומית.



    1 תגובות

    מיין תגובות