"תושבי עזה לא משלמים אגורה לחברת חשמל"

    דוד קורצווייל No Comments on "תושבי עזה לא משלמים אגורה לחברת חשמל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרשות הפלשתינית צורכת בכל חודש חשמל שעלותו 200-230 מיליון ש"ח , כך דיווח יפתח רון טל יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לוועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי בדיון מהיר שביקשו ח"כ מירי רגב, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ ניסים זאב וח"כ אחמד טיבי.

    רון טל מסר גם כי בעזה צריכת החשמל הלילית עולה על הצריכה היומית בשנתיים האחרונות, וזאת בניגוד למקובל בכל מקום אחר. מתוך 230 מיליון השקלים חברת החשמל מצליחה לגבות מדי חודש מלקוחות ברש"פ כ-80 מיליון. "עזה לא משלמים אגורה", העיד רון טל. לדבריו, האוצר מקזז מכספי המיסים של הרשות כ-60 מיליון נוספים בחודש, שמצטרפים לסכום שחברת החשמל מצליחה לגבות בעצמה, כך שבכל חודש החברה מקבלת כ-120-140 מיליון ש"ח עבור חשמל, ובכל חודש החוב של הרש"פ לחברה טופח ב60-80 מיליון נוספים.

    "בדרך כלל במצב כזה מנתקים", אמר רון טל, "אבל כל דרישותינו לנתק בשנה-שנתיים האחרונות נענו בבקשת ממשלה לא לנתק. לא הצלחנו להגיע עם הרש"פ להסכם. פנינו לבג"ץ נגד משרדי האוצר והאנרגיה. הממשלה מעבירה לרשות כל חודש חצי מיליארד ₪. אין סיבה שאזרחי ישראל יסבסדו את החשמל לפלשתינים".

    ח"כ אראל מרגלית: "לא צריך לקחת חברה ממשלתית כבת ערובה, גם לא בשאלה פוליטית עדינה. הממשלה צריכה לקחת על עצמה".

    ח"כ ניסים זאב: "אני לא רואה את הממשלה לוקחת על עצמה. אי אפשר לנתק חשמל מטעמי ביטחון. גם אם נקזז את משכורות המחבלים, עדיין נותר פער גדול והעלות על תושבי ישראל".

    ח"כ אורית סטרוק: "ביקשנו את הדיון לא כדחי לדון בבעיות חברת החשמל אלא כדי שהממשלה תפסיק להיות שותפה לחוק הרש"פ שמחייב לשלם משכורות למחבלים לפי חומרת הפיגוע שביצעו. הוועדה צריכה לקרוא לממשלה להפסיק להעביר כספים לרש"פ. שידנו לא תהיה במעל. רוצחי ברוך מזרחי ומשחת פוגל, כולם מקבלים משכורות מהכסף שלנו. הרעיון להעביר את הכסף לחברת החשמל במקום לרש"פ, זה רק כדי להבטיח שהכספים האלה לא יופשרו גם בעתיד".

    ארנה מזרחי, מהמועצה לביטחון לאומי סירבה לספק תשובות לשאלות הח"כים: "הכספים המשולמים למחבלים נדונו בקבינט בחודש שעבר. תוכן הדיון חסוי". יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי: "אם משלמים למחבלים או לא, זה חסוי? אם כך נשב בדיון חסוי. הח"כים זכאים לקבל תשובות. הוועדה תפנה לראש המל"ל לברר אם הנושא חסוי. אולי זה שיש מחבלים זה גם חסוי".



    0 תגובות