תנועת בני עקיבא מציינת 85 להיווסדה

    דוד קורצווייל No Comments on תנועת בני עקיבא מציינת 85 להיווסדה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנועה כיום חברים 70,000 חניכים ב380 סניפים 1000 בוגרים במסגרות ההגשמה, שבע מחלקות, ומאות פעילים. השבת תחגוג התנועה 85 להווסדה.

    כבר בניסן תרפ”ט זכו חברי בני עקיבא לברכתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל שכתב להם: “ובימי חג החירות והאביב נקדם בברכה את פני הניצנים אשר נראו בתנועתנו, בדמות ארגון בני הנעורים בשם “בני עקיבא”. ברוכים יהיו לנו אלה צעירי הצאן אשר עליהם תקוותנו בשאיפתנו לגאולתנו ולפדות נפשנו, והם הם דור עתידנו וממשיכי דרכנו.”

    רוח הנוער בתקופת הקמת התנועה הייתה רוח של מרד ורצון לשינוי פני החברה, הנוער של בני עקיבא ברוחו של רבי עקיבא ראו עצמם מכריזים מרד במצב הנוער, נלחמים בעד קיום ערכיה הנצחיים של היהדות ונגד המושגים והתרבות הזרה שפשטה בלב הנוער הישראלי. חברי בני עקיבא ראו עצמם, בנים נאמנים ומורי דרך לשלמות עם ישראל, תורתו וארצו. (יחיאל אליאש)

    סיסמת התנועה, “קדש חייך בתורה וטהרם בעבודה” או בקיצור “תורה ועבודה”- ביטאה את ההדרכה לאורח חיים של קיום תורה ומצוות, יחד עם מימוש פעולות מעשיות לבניין האומה והארץ. ב-85 שנותיה נושאת בני עקיבא את דגל “תורה ועבודה” כתנועה מגשימה, המחנכת מאות אלפי חברים לחיי תורה ולנכונות להירתם ולתרום בכל מעשה ציוני ומשימה לאומית נדרשת.

    חברי בני עקיבא פעלו ופועלים בחינוך, קליטת עלייה ובמשימות חברתיות בכל מקום בו הם נדרשים.



    0 תגובות