זוכרים: טקס זיכרון לחלל צה"ל תלמיד הישיבה פנחס סלובייציק

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on זוכרים: טקס זיכרון לחלל צה"ל תלמיד הישיבה פנחס סלובייציק
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השעה 11 בבוקר צפירה בת שתי דקות לזכר הנופלים במערכות ישראל. מיד בתום הצפירה יחלו טקסי הזכרון בבתי העלמין השונים ברחבי הארץ. בבית העלמין שערי צדק הישן בירושלים מתקבצים להם עשרות מתנדבי זקא , וראש אגף המבצעים חיים וינגרטן כשלצידם איש ירושלים ישראל גליס ליד קברו של פנחס סולובייציק הי"ד ואומרים תהילים ותפילת קל מלא רחמים.

    בהודעת זקא הבוקר למתנדבים נכתב בזה הלשון: ביום זה נזכור את רב"ט פנחס סולוביצ'יק שנהרג במלחמת השחרור בפריצה לשער יפו. פנחס היה בחור ישיבה חרדי שהתגייס להגנת המדינה הצעירה, נהרג ונקבר בבית הקברות המאולתר שהוקם בחצר של בית החולים שע"צ הישן. נפגש ליד קברו בשעה 11:00. יורדים מבנייני האומה לכיוון גן סאקר ומעט לפני רח' אגריפס בצד שמאל בין השיחים ממוקם בית הקברות.

    ישראל גליס הסביר לכתבינו בנצי ליזרוביץ את סיפורו של החלל החרדי שנפל במלחמה: "פנחס הוא בנם של יעקב וחנה שנולד ביום כב חשוון תרפ"ז בירושלים ולמד בתלמוד תורה וישיבת תפארת צבי. שמר על קלה כבחמורה הצטרף כמו הרבה צעירים לאצ"ל ובשעות הפנויות עבד בבית חרושת למוצרי חשמל.

    בשלב מסוים של הקרבות ליד שער ציון עם נסיון לפרוץ לעיר העתיקה נפל ביום ח' אב תש"ח אחרי שהובא פצוע אנוש לשערי צדק. היה בן 22 בנופלו השאיר אחריו אמא ואחות ושני אחים. אחרי פטירת האמא עזבו אח ואחות את ירושלים, אח נוסף שינה את שמו לשבתאי שלו אחרי מחקר מצאתי בצפון הרחוק בן אח בשם פנחס סולוביציק שהודה לי ואמר שנשארו גם בן ובת מהאחות אבל לא באו אף פעם. אמו ביקשה לא להוציא אותו מבית העלמין שערי צדק כי לא רצתה לעלות להר הרצל , לידו נמצא קברו של הרב דושינסקי וכשבאתי מספר פעמים לציונו ראיתי קבר מתפורר דרך תוכנית ברדיו הזעקתי את משרד הבטחון שהסכימו לשקם את המצבה אני נתתי כסף לשקם את הקבר ומשרד הבטחון את המצבה.

    קראתי לאנשים לבוא לציונו ביום הזכרון ואנשי זקא שנה שעברה הרימו את הכפפה ובאו. שנה שעברה באו גם כמה לוחמים שלא ידעו את מקום קבורתו. מברור שערכנו עולה כי האגודה להנצחת החייל התגייסה אף היא לשקם את קברו".

    גליס יום הזיכרון קבר חייל

    יצויין כי קברו של פנחס סולובייציק לא נפקד הרבה שנים ביום הזכרון ואנשי זק"א יחד עם גליס הנהיגו לעצמם מנהג לפקוד את קברו ביום זה, לומר תהילים וללמוד משניות על קברו ביום זה. יהי זכרו ברוך.

    חייל יום הזיכרון קבר מצבה פנחס סולובייצי'ק

    חייל יום הזיכרון קבר מצבה פנחס סולובייצי'ק



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מילא יום הזכרון (מה אין יארצייט?) אבל פרחים????? זה אפילו לא ענין של ציונות או לא… זה מנהג נוצרי לכל דבר

    2. 2

      כמובן בלי להוריד מערכו וזכרונו של הנפטר, הי"ד, יהי זכרו ברוך

    3. 1

      מה הבעיה עם הפרחים למה אתם שותקים שמבזים מת מהיום לא לתת להם זה לא נוצרים זה יהודי שחטא בחטא אין בורא עולם זו אני הפעם כותבת הבינו מי כאן להגן על כבודכם