שמאים: משבר מסחרי ענק בפתחנו

    יוסי אשר | צילום: אילוסטרציה No Comments on שמאים: משבר מסחרי ענק בפתחנו
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקשורת המדממת בראשה העיתונות, והשביתה בחברת הדואר שמקורה בירידת הכנסות החברה, היא עוד סימן מעיד כי אנו בפתחו של משבר בנדל"ן המסחרי המעיד כי הטכנולוגיה מייתרת יותר ויותר תחומי עיסוק ומסחר רבים, עניין שהולך ומחריף ומוצא את ביטויו במגוון רחב וגדול של ענפי מסחר ותעשייה כמו ענף הדפוס וכעת הדואר ואחרים אומר השמאי חיים אטקין.

    דור זה מאופיין בפעולות מהירות ויעילות והוא איננו מוכן לבזבז זמן יקר ומיותר על רכישת מוצרים שהרשת מעמידה לרשותו באופן זמין מהיר נוח וקל כמו רכישת ביטוח או רכישת מוצרים שמחירם עד כדי עשירית המחיר בחנויות, באמצעות אתרים כמו "דיל אקסטרים" ואחרים, עניין שהולך ומייתר חנויות רבות שייעלמו מהנוף בעשור הקרוב.

    ישראל היא מעצמת אינטרנט והייטק המתאפיינת בזריזות ויעילות של התנהלות צרכנית של "כאן ועכשיו" וככזו, המעבר לתקשורת ומסחר אלקטרוני הוא כבר מזמן מעשה של יום יום לכל בני דור העתיד, זה המתקשה כ"כ לרכוש לעצמו קורת גג.

    חברת הדואר לא השכילה לפתח אפיקים חדשים ונקלעה למשבר בו עובדיה נלחמים על פרנסתם ושביתת עובדי החברה היא עוד סממן המעיד על משבר חמור שמזנב בשוק הנדל"ן המסחרי הסובל לאחרונה מירידת דמי שכירות ותפוסות הולכות וקטנות והכל בשל ובגלל הטכנולוגיה המייתרת שטחי מסחר ומשרד.

    "בעשור הקרוב נמצא מגדלי משרדים ששווים יחתך באחוזים ניכרים והמשך קיומם יהיה רק באם ניתן יהיה להסבם לדירות מגורים או לדיור מוגן בעלויות קטנות" אומר חיים אטקין, שמאי מקרקעין מוסמך ומוסיף כי "מיזמי מסחר ותעסוקה שייבנו ללא עירוב שימושים וללא בנייה מותאמת מראש להסבה למגורים ומסחר, יעמדו שוממים. עלויות הסבת נכסי מסחר ותעסוקה שנבנו ללא התאמה מראש למגורים או לדיור מוגן, יקרות מאד ומעקרות לעיתים כדאיות כלכלית בשולי אזורי הביקוש והם עומדים נטושים. בעתיד נראה מיזמים של קבוצות רכישה שיירכשו נכסים נטושים אלו במחירי מציאה של ממש ויסבו אותם למתחמי מגורים ומכאן תבוא התשובה לביקושים, עניין שיביא לירידת מחירי הדירות" הוסיף אטקין

    "גם הרשויות המקומיות יוצאות נפסדות מתפוסה חלקית בנכסי התעסוקה שכן גביית הארנונה נפגעת. הסקר של מאן נכסים שפורסם ביום 29.4.2014, מצביע על קיפאון במחירים ובביקושים בשוק המשרדים ברבעון והוא מעיד על העתיד לבוא"

    "הראשונים שייפגעו יהיו הבנקים המלווים שמימנו ומממנים אלפי מטרים רבועים של נכסי מסחר ותעסוקה שייעמדו שוממים. בנייני מרכזיות בזק המוצעות למכירה בכל רחבי הארץ, הם דוגמה לאופן בו הם הפכו מיותרים עם כניסת טכנולוגיית ה- NGN טכנולוגיה שהכניסה את תכולת המבנים האדירים הללו לארונות סעף זעירים ברחובות הארץ" מסכם אטקין.



    0 תגובות