זהירות, מדורות ל"ג בעומר

    אתר קול חי | צילום: חדשות 24 No Comments on זהירות, מדורות ל"ג בעומר
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חגיגות ל"ג בעומר יחולו השנה במוצאי השבת. מאות אלפי ילדי ישראל כבר בימים אלו אוספים עצים וקרשים למדורות ל"ג בעומר שיוקמו ברחובות הערים ובוואדיות. כבכל שנה, גם השנה נערכים באיחוד הצלה לאפשרות של מקרי חירום כתוצאה מכך.

    בארגון מזכירים כי בכל שנה מטפלים הפרמדיקים והחובשים בעשרות קריאות חירום כתוצאה מחוסר זהירות בעת הכנת המדורות – תופעה זו מסכנת חיי אדם. באיחוד הצלה מזכירים כי בשנה שעברה ובימים האחרונים נפגעו מספר ילדים כתוצאה מחוסר זהירות בהכנת המדורות.

    יו"ר איחוד הצלה זאב קשש אמר: "מדובר בסכנה מוחשית וההורים מחויבים לשמור ולהישמר שהילדים לא יהפכו את שמחת ל"ג בעומר חלילה לעצב או אסון חלילה. בכל שנה מוזעקים מאות המתנדבים של איחוד הצלה לעשרות קריאות חירום, והקפדה על הכללים יכולה למנוע אסונות" קשש הוסיף כי: "מעבר לחובה שלנו – כגוף האמון על שלום הציבור – להזהיר את האזרחים, על הציבור לנקוט אחריות ומשנה זהירות בבחינת 'ונשמרת מאוד לנפשותיכם'. אנו בטוחים כי הטמעה של כללי הבטיחות הנאותים תסייע בעז"ה במניעת חלק מהאסונות".

    בעקבות הלקחים מאירועי העבר, בהם כאמור נתקלים מתנדבי איחוד הצלה בקריאות חירום רבות כתוצאה מהכנת המדורות, בהם, פציעות, חתכים, הכשות נחש, ונפילות של חפצים כבדים מגובה, יזמו בארגון רפואת החירום איחוד הצלה קמפיין הדרכה בכלי התקשורת כיצד יש להיערך לקראת ל"ג בעומר בעת הכנת המדורה בצורה בטוחה ככל שניתן. ההמלצות מתפרסמות בכדי למנוע סכנת חיים, ועל הציבור לציית אליהן בכדי למנוע חלילה אפשרות של פגיעה בנפש.

    יהודה אטיאס, פרמדיק ומנהל אגף רפואה באיחוד הצלה מסר: "יש להיזהר מפני הסכנות הרבות שקיימת בזמן איסוף הקרשים למדורות עקב בעלי חיים ארסיים שמסתתרים במקום הימצאם של גרוטאות וכן מחפצים חדים כגון מסמרים ועצים או קרשים שגורמים לפציעות וחתכים, ובפרט מטיפוס על עצים גבוהים והליכה ואיסוף במקומות מסוכנים ".

    thumb_4ea3b6a0b2753b8e20fdb41a680ea4b0_w746

    thumb_0cadd1eaab5bedf9b38dfba18d2c0f57_w746

    173098261DSC02492



    0 תגובות