- רדיו קול חי - -

המתחזה לר' דוב בתרגיל שהפיל את מפגיני השמאל בבני ברק מדבר

האזינו לראיון המלא>>>

יוסי רוזנפלד הטבח [1]

מנהל המטבח בישיבת סלבודקא, ר' יוסי רוזנפלד, שהתחפש ביום שישי למרן הגר"ד לנדו [2] על מנת שאנשי הפרובוקציה יעזבו את מתחם הישיבה, שוחח היום (ראשון) עם מנחם טוקר בזמן אוויר לראיון ראשון אחרי האירוע המשעשע. "מכל העולם התקשרו אלי".

הוא סיפר איך החל האירוע: "קצין משטרה בכיר שהיה פה עשה למפגינים מתחם ולא נתן להם להתקרב לבחורים, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הבחורים היו מתקרבים אליהם. איזה בחור רצה ללכת אליהם להסביר להם מה זה הגיוס, הוא אמר לו אל תתקרב כי אתה לא תסביר להם כלום, הם 'יסבירו' לך, אתה לא הולך לשם".

"יש להם חצוצרות חשמליים, זה עושה רעש איום ונורא", הוסיף רוזנפלד. "זה היה רעיון של מזכיר הישיבה, אחרי שהוא ראה שאין לזה סוף. המפגינים ידעו שהרב אמור לצאת לכנס בהיכלי מלכות והזמן נהיה קצר ואז הוא אמר לי בוא נעשה משהו למען כבודו של ראש הישיבה. השתדלתי שלא יראו את הפנים שלי כי אני לא נראה בן 90. עכשיו הבחורים מתחננים אלי שאני אגיע לחתונה שלהם".

וכיצד הגיב גדול הדור? "ביקשתי מהבן לספר לו מה עשיתי ואמרתי שאני רוצה ברכה. התיישבתי לידו הוא התחיל לצחוק. הוא הרעיף עלי ברכות, התרגשתי עד דמעות. כאלה ברכות שהיה שווה הכל".