- רדיו קול חי - -

הרב אברהם יוסף באמירה חסרת תקדים: הרבנות עדיפה על הבד"ץ

האזינו לתשובה המלאה>>>

הרב יוסף מקוצר [1]

הגאון הרב אברהם יוסף, התייחס היום (שישי) לנושא הכשרויות, בתכניתו 'שמור וזכור' ב'קול חי' ואמר כי פעמים רבות כשרות הרבנות עולה ברמתה על פני כשרויות הבד"ץ: "בדור הקודם לא אכלנו מחוץ לבית, רק מה שאמא הכינה זה מה שהיה כי במפעלים לא הייתה השגחה כמו שיש היום. היום ברוך ה' התקדמנו המון ופעמים רבות שכשרות הרבנות עולה ברמתה פי כמה וכמה על פני הבד"ץ, אני אומר את הדברים באחריות". בהמשך הבהיר הרב כי דבריו רלוונטיים לרוב המוצרים, אך למעט בשר.

את הדברים אמר הרב בהמשך לתשובה שהשיב למאזין ששאל האם אכן מותר לאכול את כל אותם מוצרים כשרים לפסח שיש בהם אווירה של ימי חול, כגון ופלים. "היכן עובר הגבול", שאל המאזין.

הרב השיב באופן ברור ונחרץ, כי "לחומרות אין סוף ומי שרוצה להחמיר שיחמיר לעצמו, ההמונים לא צריכים לשמוע שזה אסור. אין לנו מושג של מראית עין מעבר למה שקבעו לנו רבותינו. אדרבה, ככל שנקל שיהיו דברים כשרים לפסח למהדרין בהישג יד, כך ניכשל פחות. לכן אין הגבלה. אפשר לעשות אטריות, ופלים וכל מה שיש במהלך השנה, עושים להם אריזה שונה שניכר שהיא לפסח ודרך זה אפשר להתיר בלי חשש. אתה לא רשאי למנוע מהילדים להרגיש הנאה ותענוג מהחג".