צפו: סיור מיוחד במפעלי בואינג – איך בונים מטוס דרימליינר

    איתי גדסי, סיאטל 4 Comment on צפו: סיור מיוחד במפעלי בואינג – איך בונים מטוס דרימליינר
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: סיון פרג'

    מטוסי הדרימליינר החדשים שמיוצרים על ידי חברת בואינג, מציינים קפיצת מדרגה בכל הנוגע לתעופה המודרנית, במטוסים החדשים תחושו טוב יותר לאחר טיסות ארוכות, בשל מערכות אוורור והזרמת חמצן מתקדמות. גם הקפיצות במהלך הטיסה יורגשו קלות יותר ביחס למטוסים אחרים.

    נסעתי יחד עם משלחת עיתונאים מישראל למפעלי בואינג בסיאטל ארה"ב, כאורח של חברת אל על ובואינג, כדי לראות מקרוב, איך בונים מטוס דרימליינר, ומטוסים בכלל.

    עם כניסתם לשרות של המטוסים החדשים תפעיל אל על מחלקת עסקים חדשה עם נוחות ופרטיות מרבית עם מושבים  שטוחים וחדישים של חברת Recaro , יצרנית המושבים מהמובילות בעולם.

    במטוסי הדרימליינר אל על תפעיל מחלקת שירות חדשה – מחלקת הפרימיום אקונומי. המחלקה מופרדת ממחלקת התיירים באמצעות וילון ומחיצה המעניקים פרטיות לאורחים בה. המחלקה מונה 28 מושבי פרימיום רחבים ומפנקים של חברת Recaro  המסודרים בתצורה של  2-3-2, עם מרחב אישי גדול התואם לסטנדרט הפרימיום אקונומי בעולם. נוסעי המחלקה ייהנו משירות ייעודי.

    אל על מציעה במטוסי הדרימליינר החדשים חוויית טיסה ברמה הגבוהה ביותר, בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המצויות במטוס. בין היתר, מערכת המצמצמת את השפעת כיסי האוויר ומסייעת לטיסה חלקה יותר, מערכות לטיהור האוויר ולהגברת הלחות היוצרות תחושה של טיסת נינוחה ונעימה יותר לרווחת הנוסעים. במטוסי הדרימליינר 3 מחלקות שירות: מחלקת העסקים  ובה מושבים שטוחים, מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה ומחלקת התיירים.

    סביבת הנוסע בכל מחלקות השירות עוצבה בקפידה. במטוס נפחי אחסון גדולים ונדיבים, תאי האחסון העליונים גדולים ומרווחים. לאורך כל הטיסה ייהנו הנוסעים מתאורת לד צבעונית היוצרת חווית טיסה נעימה ומרגיעה. התאורה משתנה מעת לעת ומותאמת לכל שלבי הטיסה ולאופי השירות.

    החלונות גדולים יותר מאשר במטוסים הרגילים, ואין צורך בפתיחה או סגירת התריס, שכן הוטמעה בהם מערכת לעמעום התאורה באופן אלקטרוני.

    גם את תנודות המטוס בכיסי אוויר תחושו בצורה קלה יותר, בשל מערכת מתקדמת שהוטמעה במטוס אשר מצמצמת את התנודות המורגשות באופן מיוחד.

    החל מספטמבר יבצע הדרימליינר טיסות לאירופה ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק.

    במסגרת תכנית הרכש, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם דרימליינר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי 767-300.

    מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. מטוסים אלה מתווספים למטוסי ה- 737-900 החדישים שרכשה החברה, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר. המטוסים יהוו קפיצת מדרגה בכל הקשור לשירות ולנוחות בטיסה ולשדרוג של המוצר וחוויית הטיסה אותו מעניקה אל על לנוסעיה."

    ריי קונור, נשיא בואינג היוצא, סגן יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד בואינג העולמי, מסר כי "אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול  על כך שחברת התעופה אל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד. אנו שמחים ונרגשים שחברת התעופה אל על תצטרף בקרוב למשפחת חברות התעופה בעולם, ההולכת וגדלה, שכבר מפעילות את מטוס הבואינג 787 הדרימליינר".

    מר קונור הוסיף: "מטוסי הדרימליינר מאופיינים בביצועים חסרי תקדים וללא מתחרים בעולם, ומאפשרים חיסכון משמעותי בצריכת הדלק.  לשם ההשוואה, דגם זה יאפשר לחברת התעופה אל על חיסכון של עד 47 אחוזים בתצרוכת הדלק בקו הישיר בין תל אביב לניו יורק, בהשוואה למטוסי ה-747 הפועלים בקו זה כיום".

    צילומים: סיון פרג'



    4 תגובות

    מיין תגובות