במה אקטואלית 9 • ידיעות משולי השבוע שחלף

    יצחק לוין 4 Comment on במה אקטואלית 9 • ידיעות משולי השבוע שחלף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוקר טוב גם לכם

    שבוע עמוס חלף לו על כוחותינו ששומרים את כוחותיהם ליום ראשון. אנו עם מהדורה עמוסה ביותר וכולנו תקווה שתרוו ממנה הנאה ונחת.

    המלצת קריאה: לכו על קוגל תפוחי עץ מתקתק עם עראק אשכוליות. שילוב סוף.

     

    מרבים בשמחה

    גם השבוע ועד פורים אנו עם קטע של חיוך. נגלה לכם שמראש חודש ועד פורים לא יחלוף יום בלי סרטון של הרב לסרי בנושאים הקשורים לפורים. הסרטון הראשון יעלה לנגן הוידאו שלנו במוצאי מנוחה, אבל כרגיל אתם רואים את החומרים ראשונים.

     

    מהנעשה בביצה

    ———————————————————-

    במשפחה פנימה

    חדשות משפחה התחדשו השבוע בגריד חדש, עדכני ויפהפה. על המלאכה מנצח עורך המשנה של העיתון ועורך חדשות משפחה אליעזר שולמן שמאז נטל את החוברת לידיו הוא נותן פייט למתחרים.

    במשפחה פנימה 2

    הכתבה הראשית של מגזין משפחה עוסקת בדמותו של יו"ר אגו"ח ויו"ר צא"ח יוסף יצחק אהרונוב. מדובר בכתבה מושקעת, עניינית ומרתקת שלא מביישת כתבת צבע בעיתוני סופהשבוע של ישראל.

    גם על היצירה הזו חתום שולמן, אבל פה יצא הקצף של גופי חב"ד שלדבריהם לא אישרו את הכתבה כלשונה. מכאן והלאה התגלגלו העניינים במהירות והדרך לאיסוף "משפחה" מדוכני כפר חב"ד לא הייתה קצרה כל כך מעולם.

    אפילו אתר COL החב"די שהעלה את הכתבה שזכתה לכניסות מטורפות תוך שעות ספורות, הוריד את הכתבה בגלל הלחצים. מה שכן, שום אתר חב"די לא סיקר את המחלוקת הפנימית.

    וזה תוכן ההודעה שרצה בקבוצות חב"דיות ברשת:

    שבט תשע"ג.

    הרב חיים שלום דייטש מואיל להתראיין לעיתון 'משפחה'. הוא מקדיש לעיתון מזמנו, עושה להם טובה, ומתראיין לצמד העיתונאים 'החב"דיים' אריה ארליך ואליעזר שולמן. בתמורה לכך – הם מכניסים ללא בושה לכל אורך הכתבה, שוב ושוב, את שמו של אותו האיש מבני ברק, מהללים את שמו, ומקטינים – רח"ל – את שם כ"ק אדמו"ר זי"ע.

    אדר תשע"ג.

    יוסי אליטוב, עורך ומנכ"ל 'משפחה', מתראיין לתוכנית 'פילפוליטיקה' ברדיו 'קול ברמה', ומביע את דעותיו הפוליטיות, לנוכח המתרחש במערכת הפוליטית, כשרגלי החרדים נעדרו מהקואליציה. "כולם רואים היום את הגשמת נבואתו של מרן הרב שך, שאל לנו לחבור לימין, לא יצא מהם דבר", אמר, להשתאות מגיש התוכנית יעקב ריבלין שאומר – "הסקופ של התוכנית הוא לשמוע דבר כזה מחב"דניק".

    כינוס השלוחים תשע"ד.

    הכתב 'החב"די' של עיתון 'משפחה' – אריה ארליך, משתתף בכינוסם של צדיקים, אלפי מנהיגי קהילות ומחיי היהדות בכל רחבי תבל, הזוכה להתעניינות והתפעלות מכל הציבורים. בסוף השבוע לא מתפרסמת בעיתון 'משפחה' אפילו מילה על הכינוס. מילים על הכינוס מאת ארליך, שאמורות היו להיכתב בעיתון, פורסמו באתר COL.

    אדר תשע"ד.

    ר' י"י אהרונוב מסכים לשבת לראיון גלוי עם הכתב 'החב"די' המהולל של עיתון 'משפחה' – אליעזר שולמן. מטרת הראיון לפי ראות עיני אהרונוב – לכבד את שם חב"ד, ולהביא לעולם את המהפיכה האדירה שמתחוללת בכח הרבי זי"ע, אשר זוכה להתעלמות וניכור מצד העיתון.

    בהכירו את הנפשות הפועלות, מתנה אהרונוב את פרסום הראיון, בהגהה מדוקדקת על ידו טרם הפרסום, והכנסת כל הגהותיו.

    הראיון נשלח להגהה, אהרונוב ואנשיו עוברים עליו הדק היטב, מנפים כל מילה שעלולה חלילה להתפרש שלא כראוי או לבזות את שם חב"ד – הראיון חוזר למערכת 'משפחה'. היום, מופיע הראיון בעיתון, מבלי אף אחת מההגהות. הכתב, אליעזר שולמן, עשה כל שביכולתו לחלל את שם חב"ד, לבזות, להשמיץ, למנוע שמץ של הערכה שעלולה להיווצר לקורא מן הראיון.

    אליעזר שולמן.

    האיש שהשם האהוב עליו, אם נבחן לפי כתבותיו, הוא (מרן הגאון י.ל.) 'אליעזר מנחם שך', בתוספת שורת תוארים ארוכה.

    האיש שעורך עיתון בו הזכרת שמו של רבינו זי"ע הוא חטא גמור, העושה כל שביכולתו לגמד את שם חב"ד, להקטין את שם השלוחים, ולהנות דרך קבע מכתבות מרתקות על פעולותיהם של השלוחים אך… בלי לציין שהם שלוחיו של נשיא הדור, שהם חסידי חב"ד. קוראי משפחה מתוודעים ל'זוג פעילים' חביב הפועל גדולות ונצורות.

    חסיד חב"ד,

    את חבורת מתנגדים ושונאים אלו, אין בידך לתקן. הם לא ישתנו. אבל אל תתן יד לשופר הרסני זה, המבזה אותך, את רבך ועושה כל שביכולתו לגרום לבוז ושנאה כלפיך.

    אל תירה לעצמך ברגליים! אל תקנה עיתון משפחה!

    ———————————————————-

    במשפחה פנימה 3

    העיתון קולמוס שהיה סמל ססטוס של עיתון משפחה יהפוך מתיחת פנים בקרוב ממש. כולנו תקווה שהוא ייהפך לקריא ומעניין באותו הזמן.

    במשפחה פנימה 4

    דוד דמן, ההוא מכפולת העמודים בירכתי המגזין כתב השבוע מדור סביב תופעת הווטסאפ. הוועדה הרוחנית (קרי, הרב אליהו גוט) לא אשרה את פרסום המדור והוא נגנז.

    מהנעשה בבקהילה

    העיתון בקהילה פרסם השבוע מודעת פרסום של הדיוטי פרי הפועל בנתב"ג שבעה ימים בשבוע תוך חילול שבת מחפיר. כזכור בקהילה יחד עם שאר העיתונות החרדית לא מפרסם את מודעות שפע שוק, ולכן הפלא הוא שבעתיים.

    לבית שלנו

    ביום שני הקרוב תיפתח בבניני האומה תערוכת המבשר לבית. אחרי שנקבע מועד העצרת, החלו אנשי ההפקה של המבשר לחשוב איך מרבעים את העיגול ודואגים לשינוע וללוגיסטיקה בערב הפתיחה, כאשר הבירה צפופה ופקוקה בעקבות עצרת גיוס.

    במחנה החרדי

    היום פרסם עיתון המחנה החרדי של חסידות בעלזא ידיעה על גבול ההזויה, ובה נאמר כי תלמידי ישיבה יוכלו לקבל מעמד פליט בארצות הברית. עדיין לא ברור אם הידיעה נכונה או שהיא שולבה לכבוד ראש חודש אדר ב'.

    1959632_749386228404873_1789314370_n

    מי שניצל את הכותרת כגימיק היה אתר סרוגים שדיווח על נטישת פליטים את הארץ בכותרת הבאה:

    IMG-20140227-WA016

    ואתר כיכר השבת ברגע של עברית צחה:

    IMG-20140227-WA005

    תעלומת הטור של נויגרשל

    הרב מרדכי נויגרשל פרסם השבוע טור מפרי עטו על הסנקציות הפליליות ומי המפסיד מהם. הטור פורסם באתר קול חי. באותו יום עלה באתר אחר – כיכר השבת שמו, טור נוסף של נויגרשל, שונה לחלוטין.

    מתברר שאנשי הכיכר שמעו על טור חדש שנכתב על ידו וניסו להשיג אותו. מה שהם לא שמו לב זה שהם מפרסמים טור שנכתב לאחר היריקה על הילדה בבית שמש.

    מה שטוב בטורים של הרב נויגרשל זה שהם טובים תמיד ואקטואליים גם שנתיים אחרי שנכתבו.

    היום יום הולדת

    אמש ח"ל יום ההולדת של איש התקשורת היקר הרצל קוסאשווילי שחגג 38 שנה להיווסדו.

    בטקס צנוע אך מרשים נחגג יום הולדתו של הרצל במסעדת שמוליק כהן בתל אביב. נכחו החברים הקרובים מהפרלמנט בליל שישי.

    הלחיים נעשה ברוטציה, קצת (הרבה) וודקה לימון של שמוליק כהן וקצת (המון) וויסקי גולדפינדיך 15 שהביא עימו הרצל.

    דברי תורה נאמרו על ידי חתן יום ההולדת שלא וויתר על דיוק מרהיב משנתו של הרבי לפרשת פקודי. בברכת שנת הצלחה.

    משנה מקום

    איש התקשורת (שטורעם, אור אבנר, פורום בית הנשיא ועוד) הרה"ח ר' שמעון שיחי' סג"ל – המכונה שימי סגל – עבר דירה היום מבני ברק לוילה הדורה ורחבת ידיים בכפר חב"ד. בברכת יישוב טוב.

    משחק הכסאות

    ————————————————————————-

    קו קצר

    מלי אברהם, זו שחתומה על כל מדורי הנשים והצרכנות של רשת קו עיתונות, מפסיקה את עבודתה. בזאת מצטרפת אברהם לשורה ארוכה של אנשים שסיימו לעבוד ברשת בשנה האחרונה וביניהם חיים לוריא, יוסי צלניקר, שימי סגל, מוטי רובינשטיין, בן ציון פדר ועוד.

    הדובר של יש"ע

    מועצת יש"ע שכרה השבוע את שירותיו של משרד היח"צ you name it שבבעלות העיתונאי לשעבר עמיחי אתאלי. אתאלי יעבוד לצידו של סמנכ"ל ההסברה יגאל דילמוני ומחליף את רוני ארזי שהקים חברת ניו מדיה עצמאית.

    בתרי זוזי

    ————————————————————————

    בתי רפואה

    מחלקת היח"צ של אפיקים שמדבררת ביום יום את בתי החולים של הדסה החלה לדברר גם את בית החולים שערי צדק. שערי צדק טופל עד כה בפרסום חן.

    ארבע'ס בפרסום

    משרד הפרסום הדתי לאומי אשחר ותקין ספג השבוע מכה, כאשר שלושה מעובדיו פרשו ופתחו סוכנות פרסום חדשה בשם ארבעס' – R.bes.

    מי שמנהלים את המשרד הם: רחלי אייזדורפר, בנימין אלטשולר ושרי נחשוני – רעייתו של מנכ"ל עיתון משפחה יהודה נחשוני. אייזדורפר תטפל בלקוחות, אלטשולר בקריאייטיב ונחשוני ביח"צ. אנחנו מאחלים בהצלחה.

    דמיון מתרחב

    משרד הפרסום דמיון החל לחתום על מודעות רשת המרכולים הבני ברקית – 'נתיב החסד'. דמיון שבעבר סגר חוזה עם רשת כמעט חינם, עבר לתחום מכניס יותר ושווה יותר בדירוג יפעת. יודגש כי את המדיה קונים בנתיב החסד באופן עצמאי.

    דמיון מתרחב 2

    מותג קפה ג'ייקובס שהחל להפציע לאחרונה במדיה החרדית העלה מודעות שחתומות על ידי משרד הפרסום דמיון. קצת מוזר לאור העובדה שבמשך שלושה חודשים המודעות נשלחו מהמייל של משרד הפרסום בראשית.

    מתכוננים לעצרת

    במשרד הפרסום של קלמןV התכנסו וועדות ההיגוי למיניהם והחליטו על שילוט שילווה את עצרת הגיוס ביום ראשון הקרוב. הנה חלק מהחומרים שנוצרו.

    עצרת הגיוס

    עצרת הגיוס

    לוגו עצרת

    משדרים בעצרת

    בעזרת ה' נעביר ביום א' שידור וידאו חי באתר מעצרת הענק שבירושלים. נשתדל להעביר עדכונים און ליין עם תמונות בזמן אמת.

    הבחירות החוזרות בבית שמש

    משה אובוטבול ואנשי מטהו לא יושבים בחיבוק ידיים. בגלריה שלפניכם מקבץ תמונות ומודעות שמשקפות את האווירה בבית שמש השבוע.

    אבוטבול

    אבוטבול

    IMG-20140227-WA036

    IMG-20140227-WA033

    אבוטבול

    unnamed (1) (1)

    unnamed (4) (1)

    unnamed (2)

    אבוטבול כנפו.

    תכירו את: אריק בן שמעון

    אריק בן שמעון, הוא יהודי בן 35 המתגורר במעלה אדומים ומשמש כיועץ תקשורת ודובר של שר השיכון אורי אריאל.

    אורי אריאל כבר הוגדר על ידי החכ"ים החרדיים כאכזבה הגדולה של הכנסת, הכסאולוג שהתחפש לאידיאולוג, אבל מעניין לראות את הדעות המדהימות של הדובר שלו.

    וככה הוא כתב ברשת החברתית בשבוע שעבר: אם זה מה ששווה התורה החרדית עדיף שלא תהיה באמת. הדברים נכתבו אחרי שילד כאפות כלשהוא פרסם פוטושוף של לפיד ובנט במדים קורעים ספרי קודש. נחזור שוב על תגובתו: אם זה מה ששווה התורה החרדית עדיף שלא תהיה באמת.

    השבוע הוא נהנה במיוחד מכמה מילים שכתב אלישיב רייכנר, עיתונאי מקור ראשון. וכה דברי רייכנר:

    "בכל פעם שראשי הציבור החרדי מזכירים לנו שבחורי הישיבות הם חומת המגן היחידה של עם ישראל, אני נזכר במתחם הנטוש של ישיבת הנגב בנתיבות בתקופת מבצע 'עפרת יצוקה'. כשהגעתי אז לישיבה החרדית הוותיקה (שנקראה בעבר ישיבת עזתה), פגשתי שם רק את עובדי התחזוקה, תושבי נתיבות. ראש הישיבה הרב יששכר מאיר זצ"ל, החליט אז להעביר את תלמידיו למוסדות ישיבת שערי ציון בבני ברק עד יעבור זעם. גם בישיבה הקטנה הסמוכה לישיבת הנגב, בה לומדים הבחורים הצעירים לא מצאתי נפש חיה באותו ביקור.

    לעומת זאת, במרחק כמה מאות מטרים משם, נרשמה תפוסה כמעט מלאה בישיבת ההסדר של נתיבות. תלמידי ישיבת ההסדר חילקו אז את זמנם בין לימוד תורה בבית המדרש לבין לקיחת אחריות על תחזוקת המקלטים המשותפים בעיר. בין תצפיתנות מטעם העירייה על מקום נפילת הטילים בעיר, לבין התמודדות עם נפילתו של חברם לישיבה סמ"ר דביר עמנואלוף הי"ד בקרבות בעזה.

    אלו שדוגלים בשילוב ספרא וסייפא הוכיחו את דבקותם בדרך המשלבת גם בזמן אמת. לעומתם, אלו הטוענים ש"התורה מגנא ומצלא", כלומר מגנה על עם ישראל ומצילה אותו, תפסו את הרגליים וברחו מבית המדרש מייד עם נפילת הטיל הראשון".

    בן שמעון שממש התרגש מדבריו של רייכנר כתב לו ברגש: אל תפסיק.

    אז בוא נראה מה מגלה לנו רייכנר מבין השיטים, מה עושים בישיבה דתית לאומית. שימו לב: בעוד שראש ישיבת הנגב רבי יששכר מאיר רצה שתלמידיו ילמדו, ולכן שלח אותם רחוק מהחזית כדי שיוכלו לשקוד על תלמודם ברוגע, נשארו תלמידי ישיבת שדרות ועשו כך: תיחזקו את המקלטים, תצפתו על נפילת הטילים, התמודדו עם נפילה של חבר – חייל. וגם למדו.

    מזמן לא היה עיתונאי דתי שאמר בפה מלא: "ביננו, הכיפות הסרוגות לא בדיוק לומדים בישיבות" אז מה הפלא שהם הולכים לצבא (ומשאירים שם באפסנאות את הכיפות הסרוגות, עי' דור הכיפות הזרוקות לשרגא פישרמן).

    הדשא שלנו

    עקב ריבוי החומרים לא מתפרסמת השבוע פינת הדשא שלנו.

    שהשמחה במעונם

    מזל טוב חם לידידינו הצלם יעקב נחומי לאירוסיו עם ג'ודי פיונטק. לפרסומאי נחום ברזסקי להולדת הבת ולסופר חיים ולדר שמחתן את בנו ביום א'.

    עד כאן במתנו

    שבת שלום



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אני לא חושב לבמה מכובדת זו, להזכיר את שמו של הרב שך בבזיון כמו שהוזכר אפי' שהוא מצוטט ע"י אנשי חב"ד שאינם מכבדים את עצמם, וכל הכבוד לכתבים החב"דיים שיודעים לכבד אחרים כדוגמת מרן הרב שך [אבל כנראה שאם לא היו עושים כך הליטאים היו מעיפים אותם מהעיתון, אז מה אתם רוצים…]

    2. 2

      קודם כל ברצוני להודות על המדור המושקע שמסכם את השבוע בצורה יפה…. יש לציין שהמדור הזה הוא רק חלק ממהפך חיובי ענק באתר קול חי וכמובן בתחנת הרדיו… השבוע נהניתי כרגיל מהמדור, אך היה דבר שממנו נהניתי יותר מכל והוא התגובה לדבריו של אלישיב רייכנר…. אני רוצה להוסיף תגובה לדבריו של אריק בן שמעון שהמציא מושג חדש "התורה החרדית"… מישהו יכול להסביר לי מה זו החיה הזו?לא ידוע לי על כך שניתנו שתי תורות בהר סיני-"החרדית" ושאינה כזו…. הא,אולי בתורה שלי,"החרדית",כתוב שיש תורה אחת ובתורה של בן שמעון כתוב שיש שתיים,אני יודע?….