סערה בכנסת • האם הפלסטינים נהנים מפחות מים מאשר הישראלים

    שלמה בן יוסף No Comments on סערה בכנסת • האם הפלסטינים נהנים מפחות מים מאשר הישראלים
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה התחוללה במליאת הכנסת אשר החלה בדברי יו"ר הפרלמנט האירופאי מרטין שולץ שנאם היום במליאה. יו"ר הפרלמנט האירופאי אמר כי פלסטינים נהנים מפחות מים מאשר הישראלים. דבריו עוררו סערה רבה, שגרמה לחברי הבית היהודי לצאת כאיש אחד מהמליאה במחאה על דבריו.
    הסערה לא נגמרה בכך, ומשסיים שולץ את דבריו והמליאה המשיכה בהתנהלותה, חילופי דברים נוספים נרשמו בין חברי הכנסת הערבים לחברי כנסת מהימין. כאשר בין היתר, אמרו חברי כנסת ערבים כי הם מציעים לאפשר ליהודים לשוב לארצות המוצא שלהם בדיוק כשם שהם קוראים לזכות שיבה לפלסטינים.

    מנגד, ח"כ יעקב מרגי תוקף את צביעותם של חברי הבית היהודי, שנטשו את מליאת הכנסת בזמן נאום נשיא הפרלמנט האירופי. "הם צריכים לנטוש תחילה את הממשלה ולא את מליאת הכנסת. הבית היהודי שותפים לממשלה שמאמינה ופועלת ברוח הפרלמנט האירופי".

    בהמשך לדבריו של יו"ר הפרלמנט האירופי במליאת הכנסת, התפתחו חילופי דברים בין חברי הכנסת ניצן הורוביץ ואורית סטרוק. ניצן הורביץ לאורית סטרוק: את מזהמת את הכנסת. המושג שלום זר לך, את אשת מלחמה. כל קיומך נשען על סכסוך וכיבוש. את הובלת אותנו לבידוד. אורית סטרוק: אני לא הפרעתי למר שולץ בגלל שהוא דיבר על שלום, אלא משום שהוא הכפיש את מדינת ישראל ואמר עלינו שקרים שלא היו ולא נבראו. כשיורקים עלינו אנחנו לא אומרים שזה גשם אלא שומרים על כבוד העם היהודי ומדינת ישראל.

    זמן קצר לאחר מכן, עלה ח"כ יוני שטבון לנהל את המליאה, בתוקף תפקידו כיו"ר. שלא כנוהל, בחר שטבון להטיח דברים בחברי הכנסת הערבים ואמר כי: "איך אתם מעזים לשלוח יהודים לארצות המוצא שלהם, אתם חברים בכנסת ישראל. אין פלא שיו"ר הפרלמנט האירופאי מרגיש בנוח לומר מה שאמר במליאת הכנסת", וקרא לח"כים הערבים: "תחליטו כבר באיזה צד אתם!".

    ממועצת יש"ע נמסר כי הניתוח ההיסטורי מגלה כי חל שיפור ניכר באיכות החיים של הערבים תושבי יהודה ושומרון החל משנת 1967:
    • צריכת המים הכוללת של הפלסטינים כמעט והוכפלה בתקופה זו: מ 65 מלמ"ש בשנת 1967, לכדי 120 מלמ"ש ערב הסכמי אוסלו.
    • שיפור תשתיות המים: בשנת 1967 מערכת הובלת המים הייתה פרימיטיבית ביותר, וכללה הובלת מים זורמים למספר ערים גדולות בלבד. המנהל האזרחי הישראלי מתח צנרת ארוכה ברחבי האזור וחיבר מאות נקודות יישוב למערכת מים זורמים. הקמת היישובים היהודים באזור סייעה לחיבורן של עשרות נקודות נוספות.
    בנוסף לכך, מאז חתימת הסכמי הביניים עם הרשות, מספקת ישראל לרשות כ 30 מלמ"ש ממערכת המים הישראלית שממערב לקו הירוק.
    במסגרת הסכמי הביניים נקבע כי ענייני המים בין ישראל לרשות יוסדרו בהסכמה, על ידי ועדת מים משותפת. במסגרת זו התחייבה הרשות למנוע שאיבה פיראטית, לטפל באופן יעיל בשפכים., לפתח את השאיבה מהאגן המזרחי.
    עמידה בסעיפים אלו יכולה להבטיח שיתוף פעולה ושכנות טובה בין ישראל לפלסטינים. ואולם, למרות המימון הנדיב שהוקצה לטובת העניין[1] מפירים הפלסטינים סעיפים אלו באופן שיטתי:
    • קידוחים פיראטיים: מאז חתימת ההסכמים נקדחו יותר מ 200 קידוחים פיראטיים, בעיקר בצפון השומרון.
    • זיהום נחלים: מתוך 52 מלמ"ש שפכים רק 4 מלמ"ש מטופלים על ידי הרשות, 14 נוספים על ידי ישראל. היתר 34 מלמ"ש זורמים לנחלים וגורמים לזיהום חמור.


    0 תגובות