- רדיו קול חי - -

רכבת ישראל מסכמת: 45 מליון נוסעים בשנה

במהלך 2013 נסעו ברכבת ישראל כ-45.1 מליון נוסעים, אל מול 40.4 מליון נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ- 12%. ביחס לשנים 2009-2011 נרשם גידול מרשים של כ- 25%.

ממוצע הנסיעות היומי עמד על 170.7 אלפי נסיעות ביממה, בהשוואה ל – 151.4 אלפי נסיעות אשתקד – גידול של כ-% 12.7.
בחודש נובמבר נרשם מספר שיא של ממוצע הנסיעות היומי שעמד על כ- 181.1 אלפי נסיעות.

עיקר העליות בביקושים בא לידי ביטוי בקווי הרכבת החדשים ובאלו ששודרגו, תוך קיצור משך הנסיעה והגדלת תדירות הרכבות:
הוד השרון – ת"א: כ-14.5 אלף נוסעים ביום בממוצע (גידול של כ-27%).
באר שבע – ת"א: כ-15 אלף נוסעים ביום בממוצע (גידול של כ-25%).
ירושלים – ת"א: כ-6.5 אלף נוסעים ביום ממוצע (גידול של כ-25%).
יבנה מערב – ת"א: כ-11.5 אלף נוסעים ביום ממוצע (גידול של כ-24%).

עומדים בזמנים
ממוצע דיוק הרכבות השנתי עמד ב-2013 על 93.3% וזאת ביחס ל-90% דיוק ב-2012 ו-86.6% דיוק ב-2011. השיפור בממוצע הדיוק הינו פועל יוצא של תשומת לב ניהולית, יחד עם סיום עבודות הכפלת המסילה מנהרייה ועד לבאר שבע וקליטת קטרים חדשים ומודרניים לתפעול הרכבות היומיומי.

תוספת של כ-20,400 מקומות ישיבה
במהלך 2013 נקלטו ברכבת ישראל 18 קרונות דו-קומתיים נוספים ובהם כ- 2,000 מקומות ישיבה וכן 15 קטרים חדישים מדגם Euro3200. זאת, בנוסף לרכש שנקלט ברכבת ישראל מנובמבר 2011 ובו 152 קרונות חדשים ובהם 18,400 מקומות ישיבה נוספים ו- 14 קטרים חדישים מדגם 4000Euro.