- רדיו קול חי - -

ההסתדרות קיימה כנס חירום לוועדי המועצות הדתיות

ההסתדרות, הסתדרות המעו"ף והחטיבה הדתית בהסתדרות קיימו אמש כנס חירום לוועדי העובדים במועצות הדתיות. הכינוס התקיים על רקע סכסוך העבודה שהוכרז בתחילת החודש בעקבות אי-יישום הסכם המסגרת לעובדים והשלכותיו. במהלך הכנס דובר על מצבם הקשה של עובדי המועצות הדתיות הנובע מפערי השכר של העובדים ביחס לעמיתיהם במגזר הציבורי. במהלך כנס הוחלט על מספר צעדים ארגוניים במסגרת סכסוך העבודה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל מסר: "עובדי המועצות הדתיות הם חלק חשוב בהסתדרות המעו"ף. נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש עד להשגת המטרה".

מנכ״ל הסתדרות המעו״ף, עמיחי סטינגר, אמר במהלך הכנס: "ההסתדרות לא תוותר על ההצטרפות של חבר המועצות הדתיות להסכם המסגרת והענקת כל המתנים הכלכליים לעובדים ולעובדות המסורים. הסכם המסגרת יחול על עובדים אלו בקרוב, וככל שהזמן יעבור המחאה רק תחריף וכך גם הצעדים הארגוניים״.

מנהל ארצי בחטיבה הדתית, יניב שפירא: ״מצער לדעת שצריך לכנס וועדים בכדי למחות על הסכם המסגרת. ההסכם לא נחתם עבור עובדיהם המסורים של המועצות הדתיות ששכרם נחשב כבר עשרות שנים בתחתית השכר במגזר הציבורי. אנו קוראים למקבלי ההחלטות – תסתכלו על העובדים האלו ותתנו להם תשובות. למה לקפח את שכרם? את העובד הקטן לא מעניין אם יש שיפוי או אין, ולבטח שאין לקפח את שכרו. כינוס החירום שנערך אתמול הוא רק צעד ארגוני ראשון בשרשרת הצעדים שנפעיל עד למימוש הזכויות המגיעות לעובדי המועצות הדתיות".

יו"ר מטה המאבק להעלאת שכר עובדי המועצ״ד, חלי גמרסני: ״עובדי המועצות הדתיות נותרו יתומים, המצב לא יכול להמשיך כך. הפסקנו להיות שק החבטות של משרד הדתות. זה המאני טיים שלנו, ואם יהיה צורך, נפעל בכל הכלים העומדים לרשותינו״.

בכנס השתתפו: מנכ״ל הסתדרות המעו״ף עמיחי סטינגר, מנהל החטיבה הדתית אביחי יוסף, מנהל ארצי בחטיבה הדתית יניב שפירא, מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות המעו״ף ערן שלום, מזכירי איגוד מקצועי ממרחבי ההסתדרות ועשרות נציגי ועדים במועצות הדתיות ורבנים מכל רחבי הארץ.